• امروز : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
0
فرماندار گرگان:

افزایش عوارض شهری گرگان «ساخت و سازها» را کاهش داد

  • کد خبر : 9763
  • 22 شهریور 1401 - 8:08
افزایش عوارض شهری گرگان «ساخت و سازها» را کاهش داد
فرماندار گرگان گفت: شهرداری گرگان در سال گذشته عوارض ساخت و ساز را چند برابر کرده و این امر باعث شد ساخت و سازها به شدت کاهش یابد.

عیسی پایین محلی در گفتگو با خبرنگار نویاب اظهار کرد: شهرداری گرگان در سال گذشته عوارض ساخت و ساز را چند برابر کرده و این امر باعث شد ساخت و سازها به شدت کاهش یابد.

فرماندار گرگان افزود: تولیدکنندگان ساختمان و انبوه سازان به فرمانداری و شهرداری مراجعه کرده و بیان کردند با این رویه، قیمت تمام شده ساختمان افزایش خواهد یافت و مردم قادر به پرداخت هزینه ها نیستند.

وی بیان کرد: با شهرداری مذاکراتی انجام شد تا مجدداً مصوبه را بررسی و برای کاهش اثرات آن، یک لایحه یا طرح جدید ارائه دهد.

پایین محلی اضافه کرد: با توجه به آنکه این مصوبه در کمیته تطبیق تصویب شده، باید مجدداً شورای شهر طرحی را ارائه کرده و به شهرداری بفرستند تا در آن به نحو قانونی اجرای مصوبه افزایش عوارض اصلاح شود.

فرماندار گرگان گفت: با توجه به آنکه این مصوبه تایید شده، نمی‌توان ماهیت قانونی آن را تغییر دهند و اما می‌توانیم تغییراتی در آن انجام داده که نیازمند لایحه بوده و منتظر آن هستیم.

تکمیل قطعه دوم کمربندی گرگان ۶۰ میلیارد تومان اعتبار می خواهد

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیشرفت ۸۵ درصدی عملیات اجرایی قطعه اول کمربندی گرگان، گفت: برای تکمیل این قطعه ۶۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

پایین محلی توضیح داد که قطعه اول این پروژه به طول ۱۵.۵ کیلومتر بوده و تاکنون برای این پروژه ۳۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

فرماندار گرگان با بیان اینکه این کمربندی در مسیر بزرگراه بهشهر- گرگان- قوچان تعریف می شود، ادامه داد: کمربندی گرگان دارای ردیف ملی بوده و اعتبار آن ۱۲۴ میلیارد تومان است.

وی گفت: معضل قطعه دوم هم رفع معارض و آزادسازی مسیر بوده و ۶۰ هکتار زمین در قالب ۱۶۸ پلاک در این مسیر باید تملک و آزادسازی شود که هزینه آن بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان خواهد بود.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=9763
  • نویسنده : اعظم محبی
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.