• امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
2
مدیر صادرات سولیکو کاله:

 توافق نامه تجاری؛ کلید حل مشکلات صادراتی ایران به ۳۵ کشور

  • کد خبر : 36604
  • 19 اردیبهشت 1403 - 15:19
 توافق نامه تجاری؛ کلید حل مشکلات صادراتی ایران به ۳۵ کشور
رحیمی، مدیر صادرات سولیکو کاله گفت: باید به زیرساخت های صادراتی کشور باید تغییر کند و برای حضور در مارکت های جهانی به برنامه های بلند مدت نیاز داریمو با توافق نامه های تجاری میتوانیم چالش هاس حوطه صادرات را رفع کنیم.
به گزارش نویاب به نقل از اگروفود نیوز، علیرضا محمد رحیمی با بیان اینکه باید نگاه دیگری به زیرساخت‌‌‌های صادراتی کشور داشته ‌‌‌باشیم، اظهار کرد: سیاستگذاری در اکثر کشورهای صادرکننده به‌‌‌صورتی است که شرایط برای ورود به مارکت به‌‌‌صورت بلندمدت فراهم می‌شود. همچنین دولت‌‌‌ها برای شرکت در نمایشگاه به شرکت‌ها یارانه پرداخت می‌‌‌کنند، در هزینه مارکتینگ مشارکت می‌‌‌کنند و تا ۵۰‌‌‌درصد هزینه لجستیک را پرداخت می‌‌‌کنند. در واقع برای ۱۰سال ‌‌‌در سیاستگذاری کلان نقشه‌‌‌راه تعریف می‌‌‌کنند و در اختیار شرکت‌های مختلف قرار می‌‌‌دهند.
مدیر صادرات سولیکو کاله با بیان اینکه پیش‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نیاز صادرات توافق‌نامه تجاری بین دولت‌‌‌هاست، عنوان کرد: ما به بیش از ۳۵ کشور صادرات انجام می‌‌‌دهیم، اما در هر کشور مشکلاتی داریم، زیرا ایران هیچ توافق‌نامه تجاری با هیچ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کشوری ندارد؛ در حالی که ترکیه با بیش از ۷۰کشور توافق‌نامه امضا کرده که به صادرات کشور کمک می‌‌‌کند.وی افزود: کالای ایرانی به‌‌‌تومان و به‌‌‌صورت قاچاق وارد پاکستان می‌شود؛ درواقع صادرات از ایران قانونی اما واردات به پاکستان غیرقانونی است؛ اما آمریکا به‌‌‌خاطر توافق‌نامه با نرخ ترجیحی به پاکستان جنس صادر می‌‌‌کند. ما نیاز داریم دولتمردان در مذاکرات سیاسی به سمت امضای توافق‌نامه تجاری قدم بردارند.براساس این گزارش، اصل مهم در توسعه صادرات محصولات غذایی و کشاورزی ایران، فراهم کردن زیرساخت‌‌‌های صادراتی است. این زیرساخت‌‌‌ها اعم از تسهیل و مهیاکردن شرایط مراودات مالی راحت و امن، توافقات همکاری بلندمدت، رفع تحریم‌‌‌هایی که باعث اخلال در امر صادرات می‌شود، تسهیل و کاهش بوروکراسی‌‌‌های اداری و زمان آماده‌‌‌سازی فرآیندهای مجوزها و نیز فرآیندهای صادراتی است.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=36604
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.