• امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
2
مدیرعامل تعاونی میگو پروران گمیش تپه گلستان:

کمبود آب برای شست و شوی مزارع میگو گلستان

  • کد خبر : 36629
  • 20 اردیبهشت 1403 - 0:14
کمبود آب برای شست و شوی مزارع میگو گلستان
مدیرعامل تعاونی میگو پروران گمیش تپه گلستان گفت: پرورش دهگان وارد شرایط بحرانی تامین آب به موقع برای شست و شوی مزارع شده اند و با این شرایط نمی‌توان پرورش میگو را آغاز کرد.

به گزارش نویاب، آرش قدمی عصر چهارشنبه در جلسه بررسی چالش های صنعت میگو گلستان، اظهار کرد: امروزه صنعت میگو به عنوان یکی از زیر بخش های کشاورزی، دارای پتانسیل بالایی در تامین امنیت غذایی، ارز آوری، اشتغال زایی، محرومیت زدایی و در نهایت خلق ثروت برای کشور شناخته می شود.

مدیرعامل تعاونی میگو پروران گمیش تپه گلستان افزود: در بسیاری از کشور های جهان مانند چین و اکوادور، دولت ها سیاست های خاص حمایتی را برای توسعه صنعت میگو در پیش گرفتند که نهایتا منجر به خلق و توزیع عادلانه ثروت شده است.

وی بیان کرد: مزیت های ایجاد مجتمع میگو گمیشان استان گلستان برکسی پوشیده نیست؛ این موفقیت با همکاری نزدیک بخش خصوصی و دولتی رخ داد.

مدیرعامل تعاونی میگو پروران گمیش تپه گلستان ادامه‌داد: مجتمع میگو گمیشان توانست در یکی از محرومترین نقاط استان گلستان در زمین های غیرقابل کشت با پتانسیل بالفعل باعث اشتغال زایی بومیان، ایجاد امنیت در منطقه مرزی، کاهش فعالیت های غیر مجاز و تولید محصول صادراتی شود.

وی خواستار نگاهی ویژه به توسعه پایدار صنعت میگو در استان گلستان شد و گفت: در کمال ناباوری بودجه تملک دارایی سهم شیلات استان را برای مجتمع میگو گمیشان، سال گذشته به صفر رسانند.

وی ادامه داد: شروع ذخیره سازی بچه میگوها در مزارع پرورش میگو استان گلستان، از تاریخ ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ است؛ حداقل ۲۰ روز مانده به شروع ذخیره برای پاکسازی و شست و شوی مزارع نیاز به آب داریم.

مدیرعامل تعاونی میگوپروان گمیش‌تپه گلستان اظهار کرد: متاسفانه پیمانکار این بخش احتمالا به دلیل بد عهدی شرکت شبکه های کشاورزی برای پرداخت مطالبات خود، پروژه را تعطیل کرده است.

وی یادآور شد: پرورش دهگان وارد شرایط بحرانی تامین آب به موقع برای مزارع شده اند؛ با این شرایط نمیتوان پرورش میگو را آغاز کرد.

مدیرعامل تعاونی میگو پروران گمیش تپه گلستان ادامه داد: شرکت های تولید غذا به سفارش پرورش دهندگان درحال تولید و خرید نهاده هستند و در انبارهای خود ذخیره کرده اند و اگر پرورش دهنده مقدار قراداد را از آنها نخرد، آنها ضرر و زبان می‌کنند.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=36629
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.