• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
4
یادداشت؛

استانداردهای در و پنجره UPVC در کاهش مصرف انرژی و ایمنی ساختمان ها

  • کد خبر : 32353
  • 29 بهمن 1402 - 13:54
استانداردهای در و پنجره UPVC در کاهش مصرف انرژی و ایمنی ساختمان ها
در سال های اخیر، تولید محصولات جدید، دستیابی به تکنولوژی های روز دنیا و به کار گیری آنها جزو نیازهای اساسی کشور و بخصوص صنایع  ساختمانی است.

روابط عمومی شرکت آق پروفیل، نویاب؛ در سال های اخیر، تولید محصولات جدید، دستیابی به تکنولوژی های روز دنیا و به کار گیری آنها جزو نیازهای اساسی کشور و بخصوص صنایع  ساختمانی است. مواردی از قبیل نامگذاری کشور در سال های گذشته با عنوان های جهش تولید، رشد تولید و همچنین نگاه کشور به تولید محصولات دانش بنیان، اهمیت این موضوع را نشان می دهد. دستیابی به این اهداف در گام اول نیازمند انجام فعالیت های تحقیق و توسعه در کشور است.

این مسئله از آنجایی اهمیت می یابد که با مطالعه بر فعالیت های کشورهای پیشرفته، مشاهده می شود که شرکت های پیشگام و صاحبان صنعت، برای پیشبرد اهداف خود دارای تیم های بزرگ تحقیق و توسعه هستند و در قالب فعالیت های تحقیق و توسعه توانسته اند محصولات بزرگی را تولید و روانه بازار کنند.

شرکت آق پروفیل گلستان جزو شرکت های مطرح کشور است که در گام دستیابی به محصولات با کیفیت و خلاقانه، فعالیت های خوبی در حوزه تحقیق و توسعه داشته است. این شرکت در زمینه تولید پروفیل های UPVC درب و پنجره فعال است. فعالیت های تحقیق و توسعه این شرکت به جهت افزایش کیفیت محصولات تولیدی، افزایش میزان تولید و رفع مشکلات در زمینه هایی از قبیل مصرف انرژی، رفاه حال مشتریان و بهبود کارایی محصول شکل گرفته است.

پروفیل های UPVC در ساخت درب ها و پنجره ها در صنعت ساختمان استفاده می شوند. از این جهت که استحکام پنجره ها، ماندگاری و جلوگیری از تخریب آنها در زیر نور خورشید، جلوگیری از هدررفت انرژی گرمایی و همچنین جلوگیری از انواع آلودگی ها خصوصا آلودگی صوتی از مهمترین ویژگی های این پروفیل ها در محصول نهایی است.

در نتیجه شرکت آق پروفیل گلستان فعالیت های جدی تحقیقاتی خود را در این زمینه ها پیش برده است. در زمینه بهبود خواص استحکام درب و پنجره ها، درب ها و پنجره های ساخته شده از UPVC باید در برابر فشارهای وارد شده به آن از طرف نیروهای خارجی مانند فشارهای وارده در اثر باد و طوفان و همچنین فشار ناشی از نشست ساختمان مقاوم باشند.

همچنین تابش نور خورشید نیز ممکن است باعث نرم شدگی پروفیل شده و در نتیجه منجر به خم شدگی پروفیل در اثر اعمال فشارهای وارده شود. این پدیده بیشتر در مورد پروفیل های با رنگ تیره که جذب نور بیشتری دارند دیده می شود. در نتیجه بررسی استحکام پروفیل ها از نظر فرمولاسیون و مواد به کار برده شده در پروفیل، از نظر هندسه پروفیل و همچنین از نظر کیفیت نصب درب و پنجره ها در این شرکت بررسی می شود.

انجام تست های مختلف فشاری بر پروفیل و بر سازه ی نهایی در دماهای مختلف و بهینه سازی شرایط موجب شده است که پروفیل های این شرکت، افزایش چشم گیری از نظر استحکام داشته باشند.
درب ها و پنجره ها جزو قسمت هایی از ساختمان هستند که بخش بزرگی از هدررفت انرژی ساختمان از آنها صورت می گیرد. توجه ویژه به بهبود عملکرد پنجره های UPVC از نظر درزبندی مناسب پنجره و همچنین کاهش ضریب کلی انتقال حرارت پنجره از اهداف این شرکت بوده است.

قاب های UPVC نسبت به قاب های فلزی درب و پنجره به خوبی توانسته است میزان عبوردهی گرما را از بدنه ی پنجره کاهش دهد اما هدرفت انرژی از سطح شیشه مشکل بزرگی است که به منظور حل این مشکل معمولا از شیشه های دو جداره یا سه جداره استفاده می شود.

وجود گاز آرگون در فضای بین شیشه ها نیز میزان اتلاف حرارتی را کاهش می دهد. با توجه به اهمیت موضوع هدررفت انرژی در درب و پنجره، شرکت آق پروفیل گلستان در فعالیت های تحقیق و توسعه خود توانسته است با ایجاد روشی منحصر به فرد، میزان گاز آرگون را در فضای بین پنجره ها تعیین کند. همچنین با طراحی و ساخت دستگاهی که قادر به تعیین ضریب کلی انتقال حرارت از بخش های مختلف پنجره است، به صورت مجزا اثر هر عامل را بر کاهش میزان هدررفت انرژی مورد بررسی قرار می دهد. این عوامل شامل نوع فرمولاسیون UPVC، هندسه و ضخامت UPVC، ضخامت شیشه، نقش گاز آرگون و فواصل بین شیشه ها است. همچنین بررسی کارایی درب و پنجره در کاهش میزان صوت عبوری از آن نیز جزو فعالیت های جدی تحقیق و توسعه در شرکت آق پروفیل گلستان است.

در میان فعالیت های مختلف بخش تحقیق و توسعه شرکت آق پروفیل گلستان، تولید پوشش های خود تمیز شونده که قابلیت پوشش دهی بر روی سطح شیشه و پروفیل را دارد، یکی از مهمترین دست آوردهای تحقیقاتی در این شرکت بوده است. این پوشش بی رنگ که در برابر نور خورشید و عوامل محیطی بسیار مقاوم است، می تواند به صورت همیشگی و با استفاده از واکنش های کاتالیستی بر سطح شیشه و پروفیل، باعث تخریب و تجزیه ی مواد آلی و میکروبی بر سطح شیشه و پنجره شود. در نتیجه آلودگی ها به راحتی از سطح جدا می شوند و سطح شیشه همواره تمیز باقی می ماند.

این تکنولوژی می تواند مشکل همیشگی کثیف شدن درب و پنجره ها در اثر گرد و غبار و آلودگی های هوا خصوصا در شهرهای آلوده را حل کند. منشا این آلودگی ها می تواند وجود دود و آلودگی های حاصل از سوخت باشد که به صورت لایه ی چربی بر روی شیشه و پنجره می نشینند.

این تکنولوژی در اختیار کشورهای پیشرفته دنیا بوده است که از آن به تازگی در برج خلیفه امارات که یک سازه ی تماما شیشه ای بوده نیز استفاده شده است تا این برج نیازی به شستشوی شیشه ها نداشته باشد و همواره به صورت خود به خودی سطح شیشه ها تمیز شوند. دستیابی به این تکنولوژی که جزو فعالیت های تحقیق و توسعه شرکت آق پروفیل گلستان بوده است، موجب بومی سازی این تکنولوژی در کشور شده است.

لزوم تحقیق، مطالعه روش های علمی و بعضا نوآورانه و بکارگیری آنها در محصولات می تواند منجر به پیشرفت و حتی بی نیازی کشور از آن محصول شود. همچنین بهبود کیفیت محصول و نوآوری در محصول می تواند لبخند رضایت را بر لبان مشتریان بنشاند.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=32353
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.