• امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
1
مدیر صادرات شرکت ساوین ماکارون:

مشکلات حمل و نقل در صادرات، جایگاه رقابتی تولیدات ایران را متزلزل می کند

  • کد خبر : 36584
  • 19 اردیبهشت 1403 - 12:39
مشکلات حمل و نقل در صادرات، جایگاه رقابتی تولیدات ایران را متزلزل می کند
رزاقی، مدیر صادرات شرکت ساوین ماکارون گفت: یکی از اصلی‌ترین مشکلات ما در حوزه صادرات، مبحث حمل و نقل از جمله حمل و نقل دریایی است که به علت تحریم‌ها، کشتیرانی‌های خارجی با ایران قطع همکاری کرده‌اند این امر موجب تزلزل جایگاه رقابتی تولیدات ایران در بازارهای بین المللی شده است.
به گزارش نویاب به نقل از ایلنا، جواد رزاقی در حاشیه ششمین دوره نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (ایران اکسپو) عنوان کرد: در بحث توسعه‌ی بازار با حضور یافتن در نمایشگاه اکسپو که یکی از اهداف توسعه‌ی بازاریابی بوده است، توانستیم به موقعیت‌های خوبی دست پیدا کنیم.

مدیر صادرات شرکت ساوین ماکارون با اشاره به عملکرد مجموعه شرح داد: در حال حاضر امسال اولین سالی است که از چندین ماه گذشته به صورت جدی‌ همکاری در حوزه صادرات را آغاز کردیم و توانسته‌ایم عملکرد خوبی در داخل کشور کسب کنیم.

رزاقی افزود: صادرات راه خروج از بحران است و با توجه به نوساناتی که در داخل کشور رخ می‌دهد، می‌توان بحران‌ها را از طریق صادرات و فروش صادراتی مدیریت کرد. همینطور با اشباع شدن بازار داخل و یا نوسانات قیمت مواد اولیه در داخل کشور، می‌توان مجموعه را سرپا نگه داشت. به همین خاطر با افزایش بحث ظرفیت تولید و مباحث توسعه صادراتی، سرمایه‌گذاری ویژه‌ای در حوزه صادرات انجام داده‌ایم.

مشکلات کشتی‌رانی

مدیر صادرات شرکت ساوین ماکارون عنوان کرد: یکی از اصلی‌ترین مشکلات ما در حوزه صادرات، مبحث حمل و نقل از جمله حمل و نقل دریایی است که به علت تحریم‌ها، کشتیرانی‌های خارجی با ایران قطع همکاری کرده‌اند و تنها کشتیرانی حال حاضر متعلق به جمهوری اسلامی ایران است که مستقیم به چند کشور خاص خدمات‌رسانی ‌می‌کند. به عنوان مثال در آفریقا فقط به کنیا و تانزانیا صادر می‌کند اما برای سایر کشورها به ناچار مجبوریم کالا را با هزینه‌ی بیشتر به کشورهای واسط اعم از جبل‎‌علی، امارات متحده عربی و ترکیه که منجر به افزایش هزینه‌های حمل و نقل، بالا رفتن قیمت محصول در بازار هدف می‌شود و محصول جایگاه رقابتی خود را نسبت به سایر برندها از دست می‌دهد؛ این معظل یکی از مشکلات و دغدغه‌های اصلی‌ ما می‌باشد که امیدواریم راه حلی برای رفع آن پیدا شود.

رزاقی افزود: متاسفانه نوسانات قیمت دلار، قیمت مواد اولیه محصولات را تحت تاثیر قرار داده، به طوری که با نوسان قیمت دلار، قیمت مواد اولیه از قیمت دلار هم بالاتر می‌رود و برای صادر‌کننده با ضرر همراه خواهد بود. به عنوان مثال اگر فرض کنیم قیمت دلار ۶۰ هزار تومان باشد، قیمت مواد اولیه با ۷۰ هزار تومان حساب می‌شود.

وی دامه داد: با توجه به اظهار قانونی، ما باید دلار را با قیمت ۴۳ هزار تومان به دولت و بانک مرکزی ارائه دهیم در حالیکه مواد اولیه و هزینه‌های تولید را با قیمت ۶۰ الی ۷۰  هزار تومان انجام می‌دهیم که این مسئله قدرت رقابت ما را پایین می‌آورد ضمن اینکه شرایطی را برای سودجویی برخی افراد فراهم می‌کند.

رزاقی شرح داد: بزرگ‌ترین مشکل در حوزه داخلی کشور، نبود یک سیستم مشخص و منظم قیمت ارزی است که متاسفانه هماهنگ با بازار بیرونی نیست.

وی در پایان گفت: میزان اشتغالزایی با طرح‌های توسعه قطعا افزایش خواهد یافت، به طوریکه شاید بتوانیم حدود ۵۰۰ نفر به‌طور مستقیم و غیرمستقیم در چندماه اخیر در استان یزد و تهران به‌صورت عمده و مویرگی ایجاد کنیم.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=36584
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.