• امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
2

مجمع عمومی سالیانه عادی و فوق العاده انجمن انبوه سازان گلستان برگزار شد

  • کد خبر : 21655
  • 28 تیر 1402 - 12:53
مجمع عمومی سالیانه عادی و فوق العاده انجمن انبوه سازان گلستان برگزار شد
مجمع عمومی سالیانه عادی و فوق العاده مرحله دوم شب گذشته با حضور هیات مدیره، تنی چند از اعضای شورای شهر و اعضای انجمن انبوه سازان استان شب گذشته برگزار شد.

به گزارش نویاب در این مراسم رئیس انجمن انبوه سازان مسکن استان گلستان با بیان اینکه شهرداری ها برای کسب درآمد باید به سمت افزایش درآمدهای پایدار بروند، گفت: افزایش قیمت عوارض صدور پروانه ظلم به مصرف کنندگان است.

سیدمحمد مرتضوی افزایش قابل توجه قیمت عوارض ساختمانی در شهر گرگان را از چالش های بزرگ انبوه سازان در سال ۱۴۰۰ دانست و اظهار کرد: این اتفاق در یک فضای غیرمتعارف رخ داد.

رئیس انجمن انبوه سازان مسکن استان گلستان افزود: با وجود مطالبه و پیگیری انبوه سازان در آن دوره متاسفانه به دلیل موانع قانونی چندان توفیقی نداشتیم اما در لایه عوارضی امسال شورای شهر خیلی با زکاوت عمل کرد.

او از حضور کارشناسان و متخصصان در کمیسیون عمران شورای شهر گرگان اظهار خرسندی کرد و گفت: وجود کارشناسان برای اظهار نظر در این جلسات مانع افزایش بی رویه قیمت عوارض ساخت شد و به این ترتیب عوارض ساختمان در سال جاری افزایش چندانی نداشت.

وی ناتوانی شهرداری در تامین هزینه های شهر را علت افزایش عوارض ساخت دانست و گفت: در سال های دور عوارض نوسازی بخش قابل توجهی از بودجه های شهرداری را تشکیل می داد درحالیکه این بخش سالهاست که کمرنگ شده است.

پویایی اصناف با رونق صنعت ساختمان

مدیرفروش شرکت آق پروفیل با بیان اینکه ایجاد رونق در صنعت ساختمان منجر به پویایی سایر اصناف می شود، گفت: با رفع مشکلات پیش روی انبوه سازان، تولید مسکن رونق دوباره خواهد داشت.

هدیه زرگری اضافه کرد: قطعا همه مطلع هستیم که صنعت ساختمان طی سال های گذشته به خصوص دو سه سال اخیر شرایط سختی را پشت سر گذاشته که این مساله بر تمام شبکه فعال این صنعت تاثیر گذاشته است.

مدیرفروش شرکت آق پروفیل با بیان اینکه صنعت ساختمان به همراه خود، واحدها و اصناف بسیاری را فعال می کند، افزود: در صورتی که توجه ویژه ای برای رفع مشکلات پیش روی صنعت ساختمان شود، قطعا شاهد رونق دوباره در حوزه تولید خواهیم بود.

او ضمن یادآوری اینکه شرکت آق پروفیل تنها کارخانه صنعتی تولید پروفیل استان است، افزود: پروفیل های این شرکت ۱۰ سال ضمانت بی قید و شرط دارد.

وی با تاکید بر اینکه برای تولید در و پنجره از یراق آلات باکیفیت استفاده می شود، اضافه کرد: شیشه های در و پنجره تولیدی شرکت با بزرگترین دستگاه صنعتی برش می شود همچنین علاوه بر دو جداره شدن، این محصولات توسط گاز آرگون هم عایق می شوند.

۲۵ درصد جمعیت گرگان در بافت فرسوده سکونت دارند

عضو شورای اسلامی شهر گرگان با اشاره به اینکه ۲۵ درصد جمعیت این شهر ساکن بافت‌های فرسوده هستند، گفت: برنامه ریزی و توجه به این محلات و توزیع عادلانه امکانات ضرورت دارد.

عیسی مهری اظهارکرد: مسئولان باید توجه به محلات حاشیه‌ای و رفع معضلات این محلات را مورد توجه قرار دهند.

عضو شورای اسلامی شهر گرگان با اشاره به اینکه ۲۵ درصد جمعیت شهر گرگان ساکن محلات حاشیه‌ای و بافت‌های فرسوده هستند، گفت: برنامه ریزی و توجه به این محلات و بازسازی و توزیع عادلانه امکانات و خدمات از جمله مواردی است که باید در اولویت برنامه‌های مدیریت شهری قرار گیرد.

ناهنجاری بصری با عدم رعایت اصول معماری شهری

در ادامه مدیرعامل هلدینگ معماری و انبوه سازی آزما از نبود هویت در المان های شهری انتقاد کرد و گفت: ساخت و ساز بدون رعایت اصول معماری مهمترین دلایل افزایش آلودگی های بصری است.

علی شیردل با بیان اینکه آلودگی های بصری از جمله معضلاتی است که تاثیر بسزایی در سلامت روح و روان افراد دارد، افزود: در صورت عدم رعایت اصول و قواعد معماری در شهر، ناهنجاری بصری ایجاد می شود.

وی خواستار رعایت اصول و قواعد شهرسازی در ساخت و ساز شد و گفت: تنها در این صورت شهری برند و دارای هویت خواهیم داشت.

او با بیان اینکه ساختمان بلند مرتبه را انبوه سازان می سازند، افزود: برای اجرای اصول معماری باید دولت از انبوه سازان و توسعه گران حمایت کند.

شیردل معتقد است: ظاهر و زیبایی یک شهر را معماری آن شهر تشکیل می دهد و به این ترتیب اگر معماری ناهمگون بوده و اصول و قواعد معماری رعایت نشود به طور قطع در بلندمدت شاهد ناهنجاری در این بخش خواهیم بود.

وی به استفاده از معماران و طراحان سازه مطابق با اصول و قواعد تاکید کرد و گفت: مجموعه هلدینگ معماری و انبوه سازی آزما با تیم قوی و کارآزموده آماده انتقال تمام تجربه به انبوه سازان است.

افزایش جمعیت سالمندی

سخنرانی رئیس هیات مدیره موسسه خانه مهر یکی دیگر از برنامه های این مراسم بود.

محمدعلی مصدری به افزایش جمعیت سالمندی اشاره کرد و گفت: یکی ازمسائل مهم و مشکلات جامعه امروزی نزدیک شدن جمعیت کشور به بحران سالمندی است.

رئیس هیات مدیره موسسه خانه مهر ضمن اشاره به این مطلب که در ۲۰ سال آینده جمعیت سالمندان به مرز ۲۵ درصد خواهد رسید، افزود: هم اکنون حدود ۱۱ درصد جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می دهند که استان گلستان هم از این مساله مستثنی نیست.

وی با بیان این مطلب که بالغ بر ۲۰۰هزار نفر از جمعیت استان را سالمندان تشکیل می دهند، افزود: سازمان بهزیستی استان با ۱۴ مرکز روزانه و شبانه روزی فقط به ۸۰۰ نفر سرویس و خدمات ارائه می کند این در حالی است که دست کم ۲۰ هزار نفر از این جمیعیت نیاز به مراکز سالمندی مجهز، خوب و در خور دارند.

بر اساس این گزارش، در مجمع عمومی سالیانه عادی انتخاب بازرس انجمن انجام شد که در این دوره علیرضا محمدنژاد با ۱۲۳ رای به عنوان بازرس اصلی و سیدهادی حسینی با ۴۱ رای به عنوان بازرس علی البدل انتخاب شدند همچنین در مجمع فوق العاده هم بندهایی از اساسنامه انجمن انبوه سازان اصلاح شد. رونمایی از تفاهم نامه انجمن انبوه سازان گلستان با بانک صادرات و برگزاری نمایشگاهی با هدف معرفی محصولات تولیدی ساختمانی استان هم از برنامه های جانبی این  مراسم بود.

 

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=21655
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.