• امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024
3
مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مهر ماندگار گلستان:

برنامه های زیربنایی اتاق بازرگانی به توسعه کشاورزی گلستان کمک خواهد کرد

  • کد خبر : 17163
  • 15 اسفند 1401 - 2:48
برنامه های زیربنایی اتاق بازرگانی به توسعه کشاورزی گلستان کمک خواهد کرد
مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مهر ماندگار گلستان گفت: اتاق بازرگانی با برنامه ریزی زیربنایی در بخش کشاورزی استان می تواند موجب رشد و بهبود اقتصادی شود ضمن اینکه گلستان در جایگاه اصلی خود در حوزه تولید قرار خواهد گرفت.

احمد قلندری در گفتگو با برنگار نویاب، اتاق بازرگانی را نهادی موثر برای تربیت مدیران آینده اقتصاد کشور دانست و اظهار کرد: اتاق بازرگانی باید از جوانان کارآمد و متخصص در امور اقتصادی برای بهبود شرایط فعلی استفاده کند.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مهر ماندگار گلستان افزود: اتاق بازرگانی باید به جذب نیروهای متخصص و جوان در سندیکا و انجمن های مهم با هدف توسعه اقتصادی استان بپردازد.

وی به شناسایی موانع پیش روی فعالان اقتصادی از طریق اتاق بازرگانی و رفع آنها تاکید کرد و افزود: حضور جوانان در بزرگترین پارلمان اقتصادی استان باعث می شود تا تاثیرگذاری بیشتری در زمینه اقتصاد استان اتفاق بیافتد.

وی ضمن یادآوری این نکته استان گلستان پتانسیل مناسبی در زمینه کشاورزی دارد، اضافه کرد: اتاق بازرگانی با بسترسازی و رفع موانع پیش روی این حوزه می تواند موجب رونق فعالیت های اقتصادی این حوزه شود.

قلندری با بیان اینکه فقط از ۳۰ درصد پتانسیل های استان استفاده می شود، یادآورشد: گلستان از نظر اقلیم یکی از مناسب ترین استان ها برای پرورش دام سنگین و سبک است اما متاسفانه در این بخش به شدت ضعیف عمل شده است.

به گفته این فعال حوزه دامپروری، به دلیل بسیاری از چالش های حوزه دامپروری، فعالان این حوزه از ادامه فعالیت در آن ناامید شده اند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بخاطر کمبود گوشت قرمز در کشور واردات انجام می شود این در حالی است که اگر چالش های این بخش رفع شود تولید به میزانی خواهد بود که نیاز به واردات این محصول نباشد.

قلندری با بیان اینکه اتاق بازرگانی باید از جایگاه مشورتی خود با دولت استفاده کند، خاطرنشان کرد: مسئولان اتاق بازرگانی صدای فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان هستند و باید با ایجاد تعامل با دولت به رفع مشکلات آنان بپردازد.

وی اضافه کرد: اتاق بازرگانی با برنامه ریزی زیربنایی در بخش کشاورزی استان می تواند موجب رشد و بهبود اقتصادی شود ضمن اینکه گلستان در جایگاه اصلی خود در حوزه تولید قرار خواهد گرفت.

شایان ذکر است، احمد قلندری از گروه کشاورزی به عنوان عضو «ائتلاف اتاق گلستان» در دهمین دوره انتخابات هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی شرکت کرده است. اطلاعات بیشتر ائتلاف را از اینجا بخوانید.

دهمین دوره انتخابات هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی هم زمان با سراسر کشور در گرگان هم برگزار خواهد شد. آخرین اخبار دهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی گرگان را از اینجا دنبال کنید.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=17163
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.