• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
4
رئیس اتاق بازرگانی گرگان:

قطعی برق صنایع گلستان از ظرفیت تولید می‌کاهد

  • کد خبر : 7444
  • 13 تیر 1401 - 14:16
قطعی برق صنایع گلستان از ظرفیت تولید می‌کاهد
چوپانی، رئیس اتاق بازرگانی گرگان، گفت: قطعی برق واحدهای تولیدی از ظرفیت تولید استان کاسته و منجر به خسارت صنایع می‌شود.

علی محمد چوپانی در گفتگو با خبرنگار نویاب اظهار کرد: حاکمیت باید زیرساخت واحدهای تولیدی و صنعتی شامل آب، برق و گاز را فراهم کند.

رئیس اتاق بازرگانی، معادن، صنایع دستی و کشاورزی گرگان با بیان اینکه ایجاد و توسعه زیرساخت‌ها در تکلیف دولت است، افزود: در شرایطی که دولت توانایی مهیاسازی زیرساخت را برای واحد تولیدی نداشته باشد باید به بخش خصوصی واگذار کند.

وی در خصوص تأمین زیرساخت‌های واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی، گفت: به عنوان مثال تأمین برق با بخش خصوصی است اما انتقال خطوط برق بر عهده دولت است.

چوپانی ضمن تأکید بر اینکه نوسانات برق به بخش‌های صنعتی و تولید در سال گذشته خسارت سنگینی بر صنایع استان وارد کرد، افزود: وزارت نیرو به دلیل اینکه می‌خواهد رضایت مصرف‌کننده خانگی را جلب کند و سبب نارضایتی بخش عظیمی از جمعیت نشود، برق مصرفی واحدهای کشاورزی، تولیدی و صنعتی را کاهش داده است.

این فعال اقتصادی ادامه داد: قطعی برق در واحدهای تولیدی از ظرفیت تولید استان می‌کاهد که در نهایت مترتب هزینه برای صنایع خواهد شد.

وی با بیان اینکه هنگام قطعی برق واحدهای تولیدی خطوط باید تصفیه شوند، افزود: برای راه‌اندازی مجدد باید خطوط تخلیه، مجدد بارگذاری و در نهایت استریل شوند که این برای واحد تولیدی علاوه بر آنکه هزینه دارد توان تولید را کاهش می‌دهد.

رئیس اتاق بازرگانی، معادن، صنایع دستی و کشاورزی گرگان اضافه کرد: امید است در وزارت نیرو تدبیری اندیشیده شود تا واحدهای تولیدی در این راستا حمایت شوند و خسارت کمتری در این بخش ببینند.

چوپانی با اعلام این مطلب که تاکنون هیچ هزینه‌ای بابت خسارت ناشی از برق به واحدهای تولید پرداخت نشده، اظهار کرد: هرچند این نوسانات در سال جاری کم شده است اما باز هم آسیب زاست.

وی گفت: نوسانات برق به الکترو موتورها فشار وارد کرده و باعث خرابی آن می‌شود که این برای واحدهای تولیدی و صنعتی خسارت به بار می‌آورد.

این فعال اقتصادی در خصوص شرایط قطعی برق استان در مقایسه با دیگر استان‌های کشور، گفت: شرایط گلستان به نسبت استان‌های مجاور مطلوب نیست، زیرا در استان نیروگاه برق، آب و خورشیدی وجود ندارد ضمن اینکه استان در بحث آب شرب و گاز نیز با مشکل روبرو است.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=7444
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.