• امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
1
با هدف حمایت از دیمکاران انجام شد؛

حمایت از دیمکاران با کاهش هزینه حق بیمه

  • کد خبر : 13205
  • 10 آذر 1401 - 8:36
حق بیمه هر هکتار از دیمزار‌ها در سال زراعی جدید، مبلغ ۲۳۰ هزار تومان تعیین و توافق شد که کشاورزان ۱۳۰ هزار تومان از این رقم را پرداخت خواهند کرد.

به گزارش نویاب به نقل از دهقان نیوز، با توافق وزارت جهاد کشاورزی، ستاد اجرایی فرمان امام و صندوق بیمه محصولات کشاورزی، سهم کشاورزان مشارکت کننده در طرح جهش تولید در دیمزار‌ها از حق بیمه هر هکتار کشتزار، مبلغ ۱۳۰ هزار تومان تعیین شد. بر اساس تفاهم نامه بیمه مزارع طرح جهش تولید دیمزار‌های کشور” که امضا شد، حق بیمه هر هکتار از دیمزار‌ها در سال زراعی جدید، مبلغ ۲۳۰ هزار تومان تعیین و توافق شد که کشاورزان ۱۳۰ هزار تومان از این رقم را پرداخت کنند.

طبق تفاهم نامه‌ای که علیرضا مهاجر، معاون وزیر جهاد کشاورزی، سید مصطفی سید هاشمی، معاون ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و علیرضا آل امین، قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی امضا کردند، پرداخت ۵۰ هزار تومان از حق بیمه‌ی تعیین شده، بر عهده ستاد اجرایی و ۵۰ هزار تومان دیگر نیز بر عهده وزارت جهاد کشاورزی خواهد بود.

پوشش این بیمه در صورت وقوع آسیب به مزارع، یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان برای هر هکتار تعیین شده است.

این تفاهم نامه با هدف حمایت از کشاورزان ۲۱ استان که تحت پوشش طرح جهش تولید دیمزار‌ها قرار دارند، صورت گرفته و مسئولان امیدوارند که با این کار کشاورزان بیشتری مشتاق مشارکت در طرح شوند.

بر اساس طرح جهش تولید در دیمزار‌های کشور که امسال وارد سومین سال اجرا شده، قرار است ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار (قابل گسترش تا ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار) از مزارع جو و گندم دیم کشور با هدف افزایش بهره وری و عملکرد، تحت حمایت و هدایت ستاد اجرایی فرمان امام قرار گیرد.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=13205
  • منبع : دهقان نیوز
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.