• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
10
در گفتگو با نویاب مطرح شد؛

ضرورت فازبندی منطقه آزاد «اینچه برون»| نقشه عملیاتی طراحی شود

  • کد خبر : 5334
  • 11 اردیبهشت 1401 - 10:36
ضرورت فازبندی منطقه آزاد «اینچه برون»| نقشه عملیاتی طراحی شود
قره باش، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی گلستان و نایب رئیس اتاق مشترک ایران و ترکمنستان گفت: باید نقشه عملیاتی منطقه آزاد اینچه برون طراحی شده و ساختار آن تدوین و تعریف شود.

رحمان قره باش در گفتگو با خبرنگار نویاب در خصوص راه حل های پیشنهادی فعال سازی منطقه آزاد اینچه برون اظهارکرد: بهینه سازی طراحی و فازبندی برای اجرای منطقه آزاد اینچه برون ضرورت دارد که بنده آن را در جلسه با استاندار هم مطرح کردم.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی گلستان افزود: باید نقشه عملیاتی منطقه آزاد اینچه برون طراحی شده و ساختار آن تدوین و تعریف شود.

وی بیان کرد: همچنین فازبندی جغرافیایی برای عملیاتی کردن فعالیت های زیرساختی منطقه آزاد اینچه برون با توجه به وسعت و محدود بودن منابع ضرورت دارد.

قره باش گفت: زمینه های رقابت پذیری با استفاده از مکانیزم های قانونی برای سرمایه گذاران بخش خصوصی اعم از داخلی و خارجی را هم باید در این منطقه فراهم کنیم.

نایب رئیس اتاق مشترک ایران و ترکمنستان ادامه داد: تدوین مزیت های نسبی منطقه آزاد اینچه برون و تقویت آن، تعریف برنامه اجرایی زمان بندی شده پنج ساله برای تحقق عملیاتی مزیت های نسبی، ترسیم شرح وظایف ادارات شبه مزاحم در پیشبرد فعالیت های اجرایی منطقه آزاد اینچه برون را هم باید در دستور کار قرار داد

وی عنوان کرد: تامین زیرساخت های سخت افزاری مانند، برق کشی، آبرسانی و گازرسانی به عنوان وظایف اولیه دولت بوده که باید اجرایی شود و سپس آن را به بخش خصوصی بسپاریم.

قره باش گفت: زیرساخت های نرم افزاری اداره منطقه آزاد با الگوبرداری از منطقه آزاد مشابه مثل بندرانزلی و امیرآباد باید تأمین شود.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی گلستان بیان کرد: برای جلوگیری از شکل گیری رانت خواری و گروه های رانت خوار باید قانون گردش آزاد اطلاعات در اینچه برون رعایت شود.

وی افزود: همچنین باید از توانمندی‌های داخلی استان در تمامی مراحل طراحی، اجرا و بهره برداری منطقه آزاد استفاده کنیم.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=5334
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.