• امروز : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
6
رئیس دانشگاه علوم کشاورزی گرگان خبرداد؛

فعالیت ۹۰ هسته فناور و شرکت دانش بنیان در مرکز رشد دانشگاه علوم کشاورزی گرگان

  • کد خبر : 4612
  • 18 فروردین 1401 - 14:32
فعالیت ۹۰ هسته فناور و شرکت دانش بنیان در مرکز رشد دانشگاه علوم کشاورزی گرگان
رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: مرکز رشد دانشگاه ها در سال ۹۲ راه اندازی شد و هم اکنون ۹۰ هسته فناور و شرکت دانش بنیان در مرکز رشد دانشگاه فعال هستند.

علی نجفی نژاد در گفتگو با خبرنگار نویاب اظهارکرد: مرکز رشد دانشگاه ها در سال ۹۲ راه اندازی شد و هم اکنون ۹۰ هسته فناور و شرکت دانش بنیان در مرکز رشد دانشگاه فعال هستند که توسط اساتید دانشجویان و غیره شکل گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان افزود: تعدادی از این شرکت ها به تدریج رشد کرده و وارد پارک علم و فناوری شده و تعدادی هم در محیط دانشگاه فعال هستند و فعالیت های تولیدی خود را انجام می‌دهند.

نجفی نژاد گفت: در حال حاضر علاوه بر ۹۰ هسته فناور، ۱۵ شرکت تولیدی و دانش‌بنیان در دانشگاه مستقر بوده و ۳۰۰ نفر از دانش آموختگان و دانشجویان در این شرکت مشغول به فعالیت هستند و از امکانات دانشگاه و پشتیبانی های علمی و فنی و خدماتی استفاده می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان بیان کرد: ما به عنوان دانشگاه تخصصی طی سال‌های گذشته برای تغییر نسل دانشگاه از یک مرکز آموزشی و پژوهشی صرف به سمت دانشگاه کارآفرین اقدامات زیادی انجام دادیم و در حال حاضر ۱۰ هزار مترمربع فضای فیزیکی و زیرساخت تولیدی درون دانشگاه برای در اختیار گذاشتن شرکت‌ها و هسته ها فراهم شده در حالی که در سال ۹۲ چنین فضایی موجود نداریم.

وی همچنین گفت: سال گذشته مجتمع نوآوری به عنوان بزرگترین مجتمع نوآوری دانشگاهی گلستان در دانشگاه علوم کشاورزی گرگان افتتاح شد که مرکز پرورش ایده ها و خلاقیت ها و نوآوری های دانشجویان و دانش‌آموختگان است.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=4612
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.