• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1
یک تولیدکننده گیاهان دارویی:

گلستان مستعد توسعه کشت گیاهان دارویی است

  • کد خبر : 9694
  • 20 شهریور 1401 - 11:40
گلستان مستعد توسعه کشت گیاهان دارویی است
تولیدکننده گیاهان دارویی گفت: استان گلستان با توجه به شرایط اقلیمی متفاوت مستعد توسعه کشت گیاهان دارویی است.

سکینه سادات حسینی در گفتگو با خبرنگار نویاب اظهار کرد: آن بخش از زمین های زراعی که بهره وری آنها در کشاورزی کم است، کشت گیاهان دارویی را توصیه می کنیم.

این تولید کننده گیاهان دارویی گلستان افزود: با توجه به اقلیم متنوع آب و هوایی که در گلستان وجود دارد ما در بسیاری از زمین های شور و دیم استان، می توانیم گیاهان دارویی را کشت کنیم.

وی ادامه داد: برخی از گیاهان دارویی مانند گلبرگ به شوری و کم آبی مقاوم هستند برای همین در سال جاری ۷۰ هکتار از این زمین ها زیر کشت گلرنگ قرار گرفت.

حسینی گفت: در مزارع شیب دار کشت استاخدوس را به کشاورزان توصیه می کنیم چراکه علاوه بر جلوگیری از فرسایش خاک، درآمد خوبی برای کشاورز خواهد داشت.

این تولید کننده گیاهان دارویی در گلستان ضمن تاکید بر ضروت توسعه کشت گیاهان دارویی در گلستان، گفت: با کشت گیاهان دارویی علاوه بر ایجاد اشتغال و رونق گردشگری به حفظ منابع آبی و جلوگیری از فرسایش خاک کمک خواهد شد.

وی در خاتمه متذکر شد: به عنوان تولید کننده نشاء و مروج کشت گیاهان دارویی به دنبال این هستیم که در هر قسمت از گلستان با توجه به وضعیت آب و هوا و اقلیم منطقه برای کشت گیاهان دارویی امکان سنجی داشته باشیم تا با حداقل امکانات بیشترین بهره وری را داشته باشیم.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=9694
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.