• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
7
سرپرست صمت گلستان خبرداد؛

رشد ۱۰۰ درصدی صادرات گلستان به کشورهای اوراسیا

  • کد خبر : 5331
  • 11 اردیبهشت 1401 - 10:24
رشد ۱۰۰ درصدی صادرات گلستان به کشورهای اوراسیا
حسن زاده، سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت گلستان از رشد ۱۰۰ درصدی صادرات استان به کشورهای اوراسیا در سال گذشته خبرداد.

درویش علی حسن زاده در گفتگو با خبرنگار نویاب اظهارکرد: میزان کل صادرات گلستان در سال گذشته ۲۰۳ میلیون دلار بوده و به ۳۳ کشور هدف صادراتی انجام شده که نسبت به سال ۱۳۹۹ رشدی ۴۶ درصدی داشته است.

وی افزود: ۵۳.۶ میلیون دلار از کل صادرات استان به کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا انجام شده که رشدی ۱۰۰ درصدی داشته است.

به گفته سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت گلستان، صادرات به کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا از نظر وزنی هم با رشدی ۶۷ درصدی به ۶۲ هزار تن رسیده و این نشان دهنده اهمیت بالای این کشورها برای توسعه روابط تجاری استان گلستان است و امیدواریم در سال جاری ایران به عضویت دائمی این اتحادیه درآید.

حسن زاده گفت: قزاقستان، عراق، ترکمنستان، بلغارستان و افغانستان مهمترین بازارهای هدف صادراتی استان در سال ۱۴۰۰ بوده اند که قزاقستان با ۴۳.۸ میلیون دلار صادرات برای اولین بار در رتبه اول کشورهای هدف صادراتی استان قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: جای بسی خرسندی است که کشور اروپایی بلغارستان در جمع پنج مقصد عمده صادراتی استان قرار گرفته است و این نشان می دهد که اگر واحدهای تولیدی ما محصولات باکیفیت تری تولید کنند می توانند به جمع صادرکنندگان استان بپیوندند و کشورهای هدف استان هم توسعه یابد.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: پلی استایرن، پنیر، خرما، ید، پسته، سایر لبنیات، لوله آهنی، روغن موتور، تخته، رنگ ها، مصنوعات پلاستیکی و پلی اتیلنی، رب گوجه‌فرنگی، سیمان، صیفی و تره بار، کشمش، مفتول مس، قطعات سوله، شوینده ها، خوراک آبزیان، میلگرد و مفتول، سیب زمینی، پریفرم، میوه جات غیر از خرما، تخم مرغ و کابل برق اقلام عمده صادراتی استان در سال گذشته بوده اند.

حسن زاده بیان کرد: مطابق گزارش سازمان توسعه تجارت ایران و براساس درصد تحقق اهداف صادراتی استان ها در سال گذشته، گلستان با تحقق ۱۳۰ درصدی اهداف صادراتی خود رتبه ۹ کشور را از آن خود کرد.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=5331
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.