• امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024
2
مدیرکل اقتصاد و دارایی گلستان:

شیلات گلستان در مولد سازی میگو گمیشان مشارکت کند

  • کد خبر : 36627
  • 19 اردیبهشت 1403 - 23:57
شیلات گلستان در مولد سازی میگو گمیشان مشارکت کند
مدیرکل اقتصاد و دارایی گلستان با اشاره به موضوع واگذاری زمین‌های ۴ هزار هکتاری مجتمع میگوی گمیشان گفت: سند این اراضی به نام اداره کل شیلات است که این دستگاه می تواند در حوزه مولد سازی وارد مشارکت شود.

به گزارش نویاب، روح الله صلبی عصر چهارشنبه در جلسه بررسی چالش های صنعت میگوی استان گلستان اظهار کرد: منابع دولت تنها از راه مالیات ها تامین نمی شود و یکی دیگر از منابع دولت از طریق مولدسازی محقق می شود.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان گلستان افزود: استان گلستان در موضوع مولد سازی باید دو هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان منابع جذب کند که این مبلغ همان املاکی است که در اختیار دستگاه های دولتی قرار دارد و این اموال یا فریز شده اند یا مورد استفاده بهینه قرار نمی گیرند.

به گفته وی، یکی از راه حل های جذب منابع مالی بحث مولد سازی است که یک راه حل مناسب به حساب می آید.

صلبی ادامه داد: سال گذشته کل مصارف استان حدود سه هزار میلیارد تومان بود که ۶۰ درصد این منابع به استان تخصیص داده شده است.

وی با اشاره به موضوع واگذاری زمین‌های ۴ هزار هکتاری مجتمع پرورش میگوی گمیشان بیان کرد: سند اراضی چهار هزار هکتاری میگوی گمیشان به نام اداره کل شیلات است که این دستگاه می تواند در حوزه مولد سازی وارد مشارکت شود.

صلبی گفت: در ازای تکمیل طرح مزارع میگو براساس نظر کارشناس رسمی دادگستری، اراضی به متقاضیان واگذار شود و پیشنهاد ما این است افراد متقاضی از این ظرفیت موجود استفاده کنند.

وی بیان کرد: این موضوع در ستاد اقتصاد مقاومتی مصوب شده و باید یکبار برای همیشه وضعیت مالکیت این اراضی مشخص شود.

صلبی تصریح کرد: به سرمایه گذاران پیشنهاد شده طرحی ارائه کنند که زیرساخت های کل ۶ هزار هکتار ایجاد شود و در قبال آن زمین ها را بردارند.

وی اضافه کرد: هر سال بحث لای روبی پیش می آید که آن را به چشم هزینه می بینیم، این در حالی است که می توان از این موضوع به عنوان فرصت استفاده کرد و سرمایه گذار از مواد معدنی موجود در لای ها استفاده و کسب درآمد کند.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=36627
  • منبع : بازار
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.