• امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024
2
نایب رییس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران مطرح کرد

کشاورزان در انتظار اعلام جایزه گندم | تدابیر مالی خرید تضمینی لحاظ شود

  • کد خبر : 36625
  • 19 اردیبهشت 1403 - 23:43
کشاورزان در انتظار اعلام جایزه گندم | تدابیر مالی خرید تضمینی لحاظ شود
هاشمی، نایب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران، با بیان این که کشاورزان منتظر اعلام جایزه گندم هستند، گفت: انتظار داریم دولت تدابیر لازم را برای پرداخت به موقع خرید تضمینی گندم لحاظ کند.

به گزارش نویاب، هامان هاشمی اظهار کرد: وزات خانه در خصوص جایزه گندم هنوز اطلاع رسانی نداشته است و قیمت ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان از ابتدا مورد انتقاد بوده و این قیمت منطقی به نظر نمی رسد.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران، با اشاره به اینکه در سال جاری هزینه های تولید و معیشت کارگران افزایش داشته است، خاطرنشان کرد: خرید تضمینی گندم در شورای قیمت گذاری ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام شده بود و براساس قانون نیز وزارت خانه باید قبل از کشت قیمت تضمینی را اعلام کند اما متاسفانه امسال ابلاغیه قیمت زمانی اعلام شد که کشاورز کشت خود را انجام داده بود.

وی ادامه داد: قیمت اعلام شده دولت کیلوی دو هزار تومان با مصوب شورای قیمت گذاری اختلاف داشت که این مساله بسیار مورد انتقاد بود؛ دولت این قول را داد مابه تفاوت را به عنوان جایزه تحویل گندم اعلام و به کشاورز پرداخت کند و ما انتظار داریم دولت تدابیر لازم را برای پرداخت به موقع خرید تضمینی گندم لحاظ کند.

هاشمی با تاکید بر این مساله که در خصوص دریافت جایزه تحویل وزارت خانه اطلاعیه دقیقی نداده است، تصریح کرد: امروز فصل برداشت در مناطق جنوبی است انتظار ما به عنوان پارلمان بخش خصوصی این است که با توجه به اینکه یک به یک برداشت گندم در استان ها شروع می شود پیش بینی لازم برای پرداخت مطالبات کشاورزان انجام شود تا چرخه با سکته مواجه نشود.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران یادآور شد: سال گذشته پرداخت مطالبات بسیار طولانی شد و این مساله سبب خواهد شد کشاورزان برای آماده سازی زمین خود برای کشت دوم با مشکل و کمبود بودجه مواجه شوند که اثر منفی بر میزان تولید خواهد داشت.

هاشمی با بیان اینکه منتظر تصمیم هوشمندانه وزارت خانه برای تعیین جایزه گندم هستیم، افزود: خرید تضمینی ۱۷ و ۵۰۰ تومان مغایر با شورای قیمت گذاری است؛ همچنین زمانی که قیمت گندم ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده تبصره ای همراه خود داشت که اگر دچار تورم شویم قیمت افزایش پیدا کند.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران یادآور شد: در حال حاضر کف انتظارات ما این است شاخص خرید گندم نرخ قیمت شورای باشد و امیدواریم جایزه تحویل به زودی از سوی دولت اعلام شود.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=36625
  • منبع : بازار
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.