• امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
1
گزارش نویاب؛

مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی برای صنعت ساختمان گلستان چه بود؟

  • کد خبر : 35506
  • 30 فروردین 1403 - 1:42
مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی برای صنعت ساختمان گلستان چه بود؟
نخستین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری گلستان با حضور اعضا هیئت مدیره انجمن انبوه سازان مسکن و ساختمان گلستان و مدیران استانی و با محوریت بررسی چالش های حوزه مسکن برگزار شد.

به گزارش نویاب، نخستین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری گلستان با حضور اعضا هیئت مدیره انجمن انبوه سازان مسکن و ساختمان گلستان و مدیران استانی برگزار شد.

یکی از دستور کارهای این ستاد بررسی مشکلات پیش روی تولید مسکن در استان و چالش های صنعت ساختمان گلستان بود که توسط اعضای انجمن مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

حیدر آسیابی با اشاره به دغدغه مهم مسکن هم اظهار کرد: کمبود زمین یکی از مهم ترین مشکلات طرح شده در این جلسه بود که قرار شد با حمایت جهاد کشاورزی و منابع طبیعی تا جایی که امکان دارد و قانون اجازه می دهد، برای تامین آن همکاری شود.

رئیس کل دادگستری گلستان ادامه داد: اعمال مشوق ها در زمینه تراکم در بافتهای فرسوده به ویژه در گرگان، یکی دیگر از راهکارهای طرح شده در این جلسه برای رفع مشکل کمبود مسکن بود که خوشبختانه شهرداری برای این مشوق ها اعلام آمادگی کرد.

آسیابی گفت: برای حل مشکل تسهیلات ساخت و ساز هم، در این جلسه مصوب شد بانکها به تکلیف قانونی خود برای پرداخت تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی طرح نهضت ملی مسکن به بخش خصوصی عمل کنند.

کوتاه کردن فرآیندهای صدور پروانه و افزایش سرعت ارائه خدمات از سوی دستگاه های خدمات رسان از جمله دیگر مصوبات این جلسه برای کمک به جهش مسکن و کاهش هزینه های صنعت ساختمان گلستان در این بخش بود.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=35506
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.