• امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
1
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان:

تعرفه خدمات مهندسی واقعی نیست| موافق صدور پروانه دو مرحله ای ساختمان هستم

  • کد خبر : 35651
  • 01 اردیبهشت 1403 - 9:14
تعرفه خدمات مهندسی واقعی نیست| موافق صدور پروانه دو مرحله ای ساختمان هستم
آلوستانی، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان ضمن بیان اینکه با صدور پروانه دو مرحله ای موافق بوده، گفت: متاسفانه تعرفه خدمات مهندسی واقعی نبوده و ساماندهی نشده است.

به گزارش نویاب، محمدرضا آلوستانی در اولین جلسه کارگروه مشترک تولید و عرضه مسکن بین دستگاه های دولتی خدمات رسان و انجمن انبوه سازان مسکن و ساختمان گلستان اظهار کرد: روند صدور پروانه و کنترل نقشه در گرگان با سایر نقاط استان متفاوت است و دلیل آن هم بر عهده گرفتن یک سری از وظایف توسط نظام مهندسی بوده که باعث زمانبر شدن این روال شده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان ضمن بیان اینکه با صدور پروانه دو مرحله ای موافق بوده، افزود: امیدوارم در کنار اجرای این روش نقشه های اجرایی هم واقعی شده و ساختمان از همان ابتدا با نقشه واقعی ساخته شوند.

وی گفت: ساختمان در کشور ما یک قدرت اقتصادی بزرگ به حساب می آید و اشتغالزایی زیادی ایجاد می کند لذا همه ما به یک صنف مرتبط هستیم و باید منتفع باشیم و بهره بردار هم از نتیجه کار راضی باشد.

وی بیان کرد: تعرفه خدمات مهندسی بایستی واقعی و جایی که حضور مهندس تعریف می شود باید در پروژه حضور داشته باشد اما خدمات مهندسی همسان تعرفه مهندس نیست و انتظار از مهندس و نظام مهندسی فراتر از شرح وظیفه است.

وی ادامه داد: ما برای حل و فصل کردن موضوعات صنعت ساختمان آماده ایم و از همکاری با انبوه سازان استقبال می کنیم.

وی با اشاره به بلند مرتبه سازی در شهر گرگان اظهار کرد: بلند مرتبه سازی نیاز به خدمات ویژه مهندسی دارد زیرا باید موارد مختلف ایمنی، صرفه جویی انرژی و سایر موارد در ساختمان های مرتفع رعایت شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان اظهار کرد: تعریف خدمات مهندسی واقعی نبوده و ساماندهی نشده است و در موارد مختلف این کوتاهی ممکن است سبب متحمل شدن خسارت شود.

آلوستانی گفت: پتانسیل برای تعریف خدمات مهندسی جدید زیاد است و صرفا باید ساماندهی شوند.

وی اضافه کرد: امیدوارم به زودی موضوعاتی نظیر آب و فاضلاب، اعلام حریق، ذخیره انرژی و ایمنی در ساختمان ها اجرایی شود و باید شهرداری پایان کار را منوط به اجرای این خدمات کنند.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=35651
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.