• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
0
نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران عنوان کرد؛

هشدار به مردم درباره آگهی‌های جعلی فروش مسکن در سایت‌های اینترنتی | انتشار تصاویر و آدرس غیرواقعی

  • کد خبر : 34692
  • 09 فروردین 1403 - 11:40
هشدار به مردم درباره آگهی‌های جعلی فروش مسکن در سایت‌های اینترنتی | انتشار تصاویر و آدرس غیرواقعی
بیگی نژاد، نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران با بیان اینکه هر فردی بدون احراز هویت می‌تواند هر آگهی با هر عکسی را در سایت‌های اینترنتی منتشر کند و هر قیمتی را برای یک ملک پیشنهاد دهد، گفت: به مردم توصیه می‌کنیم از طریق آگهی‌های مشکوک و هر آگهی منتشر شده در فضای مجازی مراجعه مستقیم به واحدها نداشته باشند و از اینکه فرد واسط در این آگهی، از کارکنان یک دفتر املاک مجاز است مطمئن شوند.
به گزارش نویاب به نقل از ایلنا، داود بیگی‌نژاد درباره آگهی‌های فیک در سایت‌های اینترنتی و پلت‌فرم‌های خرید وفروش مسکن با عکس‌ها و آدرس‌های غیرواقعی اظهار داشت: درباره تصاویر و آدرس‌های جعلی (دورتر از محدوده اعلام شده) که ارتباطی با واحد مسکونی آگهی شده، ندارد آن سایت و پلت‌فرمی که این آگهی را منتشر کرده مسئول است.

نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران ادامه داد: واقعیت این است که سایت‌های اینترنتی خرید و فروش مسکن و آگهی‌های مجازی یک موضوع رها شده است و هر فردی بدون احراز هویت می‌تواند هر آگهی با هر عکسی را در این سایت‌های اینترنتی منتشر کند و هر قیمتی را برای یک ملک پیشنهاد دهد. در نتیجه افراد سودجو که هویت آنها هم مشخص نیست وارد این اپلیکیشن‌ها می‌‍‌شوند و نسبت به انتشار آگهی‌های فیک یا با تصاویر غیرواقعی برای جلب نظر مردم اقدام می‌کنند.

وی با بیان اینکه مردم جستجوها برای معاملات مسکن که پس‌انداز و سرمایه چندین ساله یک خانوار و موضوع سرنوشت‌ساز آنها محسوب می‌شود را در فضای واقعی دنبال کنند، گفت: به مردم توصیه می‌کنیم از طریق آگهی‌های مشکوک و هر آگهی منتشر شده در فضای مجازی مراجعه مستقیم به واحدها نداشته باشند و از اینکه فرد واسط در این آگهی از کارکنان یک دفتر املاک مجاز است مطمئن شوند.

بیگی نژاد تاکید کرد: هرچند که فرد واسط به متقاضیان و مشتریان آن آگهی اعلام می‌کند که از مشاوران املاک است نباید به آن فرد در فضای غیرواقعی و مجازی اعتماد کرد چراکه وقتی می‌تواند یک آگهی با تصویر و آدرس جعلی و غیرواقعی منتشر کند بنابراین می‌تواند اطلاعات نادرست دیگری را هم بیان کند و به مردم هشدار می‌دهیم که مراقب باشند که فریب این آگهی‌های جعلی را نخورند.

وی افزود: باید توجه داشت خسارتی که در معاملات مسکن به یک خانوار وارد می‌شود قابل جبران نیست و بعضا سرنوشت مالی خانوار را تغییر می‌دهد و باعث اختلافات و بروز مشکلات متعدد در یک خانواده می‌شود.

نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران ادامه داد: پیشنهاد این است که افراد دارای پروانه و جواز بتوانند آگهی‌های خرید و فروش مسکن را منتشر و بارگذاری کنند و تمام مسئولیت آن آگهی هم بر عهده منتشر کننده آگهی باشد و باید این ابزار در اختیار صاحب پروانه باشد و از همان فرد مسئولیت بخواهیم. در صورتی که آگهی‌های فیک با تصاویر غیرواقعی منتشر شد متناسب با قانون با آن فرد برخورد شود.

وی گفت: وقتی در ورودی انتشار این آگهی‌ها کنترلی وجود ندارد چگونه امکان نظارت وجود خواهد داشت؟

بیگی‌نژاد تاکید کرد: در حال حاضر گرفتار افرادی هستیم که بر خود برچسب مشاور املاک زده‌اند اما فعالیت غیر مجاز دارند و در واقع مشاور املاک نیستند و عمده فعالیت‌ آنها هم در سایت‌های اینترنتی و فضای مجازی است و متاسفانه هیچ مرجعی هم برای رسیدیگی به این موضوع وجود ندارد.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=34692
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.