• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1
رئیس مرکز بهداشت گلستان خبر داد؛ 

کشف ۱۵ تُن مواد غذایی فاسد در گلستان 

  • کد خبر : 34660
  • 09 فروردین 1403 - 10:03
کشف ۱۵ تُن مواد غذایی فاسد در گلستان 
شبیهی، معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت استان گفت: از زمان شروع طرح سلامت نوروزی تا ۶ فروردین ۱۵ تن و ۳۵۱ کیلو ۳۰۰ گرم مواد غذایی فاسد کشف و معدوم شد.

به گزارش نویاب به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گلستان، موسی الرضا شبیهی اظهار کرد: از ۱۴ اسفند ماه سال ۱۴۰۲ با حضور فعال ۲۸۱ بازرس سلامت محیط در قالب ۳۱ اکیپ، نظارت‌های بهداشتی ویژه تعطیلات نوروزی و ماه مبارک رمضان را بر عهده و تا ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ این نظارت ها ادامه دارد.

معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت استان گلستان در خصوص اقدامات صورت گرفته از زمان شروع اجرای برنامه سلامت نوروزی گفت: از ۱۴ اسفند تا ۶ فروردین ۱۴۰۳، ۲۵ هزار و ۴۹۰ بازرسی از مراکز تهیه و توزیع و اماکن عمومی و سامانه های آبرسانی توسط کارشناسان بهداشت محیط صورت گرفته است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: از این تعداد بازرسی ۷۸۸ مورد واحد های صنفی متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند و تعداد ۶۹ واحد صنفی نیز پلمب شد، همچنین ۱۵ تن و ۳۵۱ کیلو ۳۰۰ گرم مواد غذایی فاسد کشف و معدوم شد.

شبیهی به دیگر اقدامات نیز اشاره کرد و افزود: ۹ هزار و ۷۱۶ مورد کلر سنجی از آب شرب صورت گرفته و میزان ۲۸ هزار و ۷۲ مورد سنجش پرتال جهت کنترل کیفی مواد غذایی توسط بازرسان در حین بازرسی با اولویت نظارت بر مراکز، اماکن حساس پرتردد و نظارت و کنترل رفتار های پر خطر در راستای مدیریت بیماری کووید ۱۹ صورت گرفت.

وی در پایان افزود: برنامه بسیج سلامت نوروزی و ماه مبارک رمضان با هدف و ارتقای سطح سلامت جامعه، ایمنی مواد غذایی و آب در سطح عرضه و کنترل دخانیات به منظور کاهش و کنترل بیماری های واگیر و غیر واگیر انجام می شود.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=34660
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.