• امروز : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
0
رئیس کیمیسون احداث اتاق بازرگانی گرگان

آمار های غلط به تصمیم گیرندگان می رسد

  • کد خبر : 34192
  • 24 اسفند 1402 - 8:47
آمار های غلط به تصمیم گیرندگان می رسد
مرتضوی، رئیس کیمیسون احداث و خدمات فنی مهندسی اتاق بازرگانی گرگان گفت: همه مشکلات حوزه مسکن از آمارهای غلطی که مسئولان به هیئت دولت ،وزرا، رئیس جمهور و رهبری می‌دهند، نشات می گیرد.

به گزارش نویاب به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی گرگان، سید محمد مرتضوی در نشست هم اندیشی با منتخبین مردم استان گلستان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: انتشار اوراق با سود ۳۰ درصد طبق اعلام بانک مرکزی و توزیع آن توسط بانک ها موجب می شود تا بانک ها به فعالان عرصه مسکن و ساختمان تسهیلات با نرخ سود ۲۳ یا ۱۸ درصد با عنوان تسهیلات تولید حمایتی بدهند.

رئیس کیمیسون احداث و خدمات فنی مهندسی اتاق بازرگانی گرگان افزود: بانک مسکن، بانکی تخصصی در عرصه مسکن است که از چالش های این بخش اطلاعات لازم را دارد اما فعالان عرصه مسکن و ساختما برای تسهیلات به سوی بانک های تجاری رفته و از خدمات آنها استفاده می کنند در حالی که این امر درست نیست.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی گرگان بیان کرد: فعالیت بانک مسکن در دیگر طرح های حمایتی دولت و مجلس، قانونی ناکارآمد است.

وی ادامه داد: زمانی می توان سالی یک میلیون مسکن در کشور ساخت که شرایط و زیرساخت لازم فراهم باشد، در حالی که اوضاع مسکن در ایران اکنون نامناسب است، زیرا مردم توان خرید نداشته و بانک ها نیز توان تزریق منابع مالی برای تسهیلات ساخت یک میلیون مسکن را ندارند.

رئیس کیمیسون احداث و خدمات فنی مهندسی اتاق بازرگانی گرگان ادامه داد: ریشه همه مشکلات در حوزه مسکن همین حرف ها و آمارهای غلطی که مسئولین ما به هیئت دولت ،وزرا، رئیس جمهور و رهبری می‌دهند،است.

مرتضوی اضافه کرد: ۲ میلیون ۲۰۰ هزار واحد در حال ساخت است ، کجا ساخته می‌شود؟ ۵۰ هزار واحد از آن باید در استان گلستان باشد، کجاست؟ این آمارهایی نادرستی که که در حوزه مسکن ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه بخش مهمی از مشکلات صنعتگران و صادر کنندگان نیز تحریم ها هستند، بیان کرد: عدم  امکان مبادلات مالی حین صادرات موجب می شود صادرکننده برای بازگشت پول به تهاتر کالا روی بیاورد و این انرژی که از صادر کنندگان و تولید کنندگان ما گرفته می‌شود در مقایسه با رقبای خارجی آنها چندین برابر است.

به گفته مرتضوی، فعال اقتصادی یا صادرکننده به‌جای اینکه به فکر خلاقیت در سازمان خود برای ارتقای تولید باشد به فکر این است که چه کالایی وارد کند تا به سرمایه اش آسیب کمتری وارد شود.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=34192
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.