• امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
3
مدیرعامل شرکت سوله استرآباد مطرح کرد

عدم حمایت دولت از صنایع متوسط و خُرد/ صنایع خصولتی با قدرت کار می کنند

  • کد خبر : 18127
  • 06 فروردین 1402 - 13:11
عدم حمایت دولت از صنایع متوسط و خُرد/ صنایع خصولتی با قدرت کار می کنند
مدیرعامل شرکت سوله استرآباد با بیان اینکه صنایع خُرد و متوسط حمایت دولت را ندارند،گفت: به این ترتیب بخش خصوصی از دور تولید خارج می شود در حالیکه صنایع وابسطه به دولت یا خصولتی مصون هستند و با قدرت ادامه خواهند داد.

به گزارش نویاب به نقل از بازار سید علی موسوی در توصیه به دولت برای بهبود شرایط اقتصادی کشور، اظهار کرد: اگر شاخص‌های اشتغال طی پنج سال گذشته بررسی شود متوجه خواهیم شد که در حوزه تولید، کاملا معکوس عمل شده است.

مدیرعامل شرکت سوله استرآباد با بیان اینکه به رغم تاکید مقام معظم رهبری به حمایت از تولید، مانع تراشی ها در این حوزه بیشتر شده، افزود: اعداد و ارقام موجود نشان دهنده این موضوع است که سیاست های کلی کشور در راستای حمایت از تولید نبوده و نیست.

او با بیان اینکه تولید نیازمند مولفه های ثابت است، افزود: با وجود مولفه های متغیر، بخش خصوصی قابلیت برنامه ریزی برای توسعه ندارد و نمی تواند رو به جلو حرکت کند.

وی به شاخص هایی که به رشد تولید، اشتغال و اقتصاد منجر می شود اشاره کرد و گفت: تولید نیازمند ثبات در تعرفه انرژی، قیمت مواد اولیه، بازارهای هدف صادراتی است تا تولید کننده قادر به برنامه ریزی در راستای توسعه تولید باشد.

او نسبت به تداوم تصمیمات خلق الساعه در حوزه کالاهای صادرات اظهار نگرانی کرد و هشدار داد: به دلیل عدم ثبات در این حوزه، بخش خصوصی قابلیت برنامه ریزی برای توسعه ندارد و این در دراز مدت برای اقتصاد کشور خسران به بار خواهد داشت.

موسوی تصریح کرد: کشوری که مدعی تولید است باید مولفه های ثابت داشته باشد درحالی که در سالیان اخیر شاهد هیچ مولفه ثابتی در جریان تولید نبوده ایم تا تولید کننده خود را بر اساس آن وفق دهد.

مدیرعامل شرکت سوله استرآباد در خاتمه اضافه کرد: در چنین شرایطی صنایع خُرد و متوسط که حمایت دولت را ندارند از دور تولید خارج می شوند اما در مقابل صنایعی مانند ایران خودرو و فولاد که از حمایت و مزایای دولت برخوردار هستند با قدرت ادامه می دهند.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=18127
  • منبع : بازار
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.