• امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
1
رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان کشور مطرح کرد

لزوم توسعه روابط بین الملل برای بهبود اقتصاد/ دولت درحال بزرگتر شدن است

  • کد خبر : 18129
  • 06 فروردین 1402 - 13:16
لزوم توسعه روابط بین الملل برای بهبود اقتصاد/ دولت درحال بزرگتر شدن است
رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان کشور به توسعه سرمایه گذاری و ثبات در رشد اقتصادی تاکید کرد و گفت: توسعه و بهبود روابط بین الملل به بهتر شدن شرایط اقتصادی کشور کمک می کند.

به گزارش نویاب به نقل از بازار، سید محمد مرتضوی در توصیه به دولت برای بهبود اوضاع اقتصادی کشور اظهار کرد: اگر روابط بین المللی خود را با سایر کشورها توسعه و بهبود ببخشیم، می توان به تغییر شرایط امیدوار بود.

رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان کشور با بیان اینکه همه ناکامی های گذشته ایران در روابط بین الملل باید فراموش شود، ادامه داد: تغییرات صحیح در سیاست های خارجی که در گذشته وجود داشته، باعث رفع برخی تحریم ها از اقتصاد کشور می شود.

مرتضوی تصریح کرد: وجود این تحریم ها در سال های گذشته ما را محدود کرده و منجر به کاهش درآمدهای صادراتی شده است.

وی ادامه داد: وجود این تحریم ها در روند تولید کشور، افزایش قیمت تمام شده محصول در بخش ساختمان و همه بخش ها اقتصاد کشور را دچار مشکل کرده است.

رئیس کانون سراسری انبوه سازان کشور با تاکید بر کنترل تورم، افزود: برای توسعه سرمایه گذاری و رشد اقتصادی باید در روابط خود ثبات ایجاد کنیم.

وی اظهار کرد: عامل اصلی کنترل تورم رفع تحریم های موجود در کشور است و در صورتی که این اتفاق در روابط بین المللی کشور بیافتد، شرایط اقتصادی کشور در شیب ملایمی بهبود خواهد یافت.

وی ادامه داد: حمایت از بخش خصوصی نیز می تواند شرایط اقتصادی کشور را تا حد زیادی تغییر دهد.

مرتضوی با بیان اینکه بخش خصوصی توانایی های زیادی دارد، تصریح کرد: بخش خصوصی در علم و دانش و تخصص پتانسیل بالایی دارد بااینحال در واگذاری بسیاری از سرمایه گذاری ها به این بخش توجه نمی شود.

وی در هشدار به دولت گفت: شرکت ها و ادارات دولتی به تدریج در حال بزرگتر شدن هستند اما باید حضور دولتی ها را در پروژه های اقتصادی و عمرانی محدود کنیم.

مرتضوی در خاتمه تصریح کرد: بخش خصوصی با ورود صحیح خود می تواند به رونق اقتصادی و شغل پایدار و مستمر کمک بسیاری به اقتصاد کشور کند.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=18129
  • منبع : بازار
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.