• امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
1
رئیس کانون سراسری انبوه سازان کشور بیان کرد؛

دولت امور اقتصاد را به بخش خصوصی واگذار کند

  • کد خبر : 17267
  • 15 اسفند 1401 - 13:39
دولت امور اقتصاد را به بخش خصوصی واگذار کند
رئیس کانون سراسری انبوه سازان کشور گفت: دولت باید یکبار برای همیشه یاد بگیرد که هر اتفاق مثبت و ملاحظه خوب و اثرگذاری که می خواهد در حوزه اقتصاد روی دهد باید توسط بخش خصوصی رقم بخورد.

سید محمد مرتضوی در گفتگو با نویاب اظهارکرد: ما امروز به این باور مشترک رسیدم که هرجایی که دولت تلاش کرده خودش به طور مستقل نقش آفرینی کند و بخش خصوصی را کنار بزند یا نادیده بگیرد و مجموعه های خصولتی را تعریف کرده تا از ظرفیت ها و رانت ها دولتی در آن استفاده شود در عمل مشاهده می کنیم تمام این موارد به شکست منتهی شده است.

رئیس کانون سراسری انبوه سازان کشور افزود: به طور مثال، دولت در پروژه نهضت ملی، قیمت هایی تعریف کرد که به یک شوخی شبیه بود و بخش خصوصی از آن استقبال نکرد زیرا بر این باور بود که خروجی نخواهد داشت.

وی با بیان این که خانه دار شدن مردم به ملزوماتی فراتر از این قراردادها نیاز داشت، ادامه داد: مشاهده کردیم که دولت در بخش های مختلف تعاریف جدیدی را حاکم کرد و قرارگاه های جهادی به وجود آورد، قرارگاه هایی که آن ها در واقع مجموعه ای از گروه ها و بخش های مختلف اجتماعی که می خواستند به مردم خدمت کنند اما به دلیل این که تجربه و تخصص در حوزه ساخت و ساز نداشتند و درک صحیحی از واقعیت های اقتصادی نداشتند به تدریج واگذاری آن ها به جریانات مالی و روابط کارمزدی و کارگزاری تعریف شد.

مرتضوی عنوان کرد: حتی بنیاد مسکن که تشکیلات خوب و عظیم و گسترده ای دارد، در روستاها و شهرهای ۲۵ هزار نفر خدمات خوبی ارائه می دهد ولی این نهاد هم به کارگزار تبدیل شده است.

عضو اتاق بازرگانی گرگان گفت: هم اکنون بنیاد مسکن، به یک نهادی تبدیل شده که معاملاتی را انجام داده و از دل این معاملات هزینه ای را اخذ و به هزینه تمام شده مسکن اضافه می کند.

وی ادامه داد: دولت باید یکبار برای همیشه یاد بگیرد که هر اتفاق مثبت و ملاحظه خوب و اثرگذاری که می خواهد در حوزه اقتصاد انجام شود باید توسط بخش خصوصی باشد آن چیزی که در قانون اساسی دیده ایم و به آن اعتقاد داریم اگر اجرایی شود، اتفاقات خوبی را رقم خواهد زد.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=17267
  • نویسنده : اعظم محبی
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.