• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
1
یک نماینده مجلس:

ضرورت استخراج و اکتشاف گاز در دریای خزر

  • کد خبر : 15436
  • 01 بهمن 1401 - 12:52
ضرورت استخراج و اکتشاف گاز در دریای خزر
عضو مجمع نمایندگان مازندران گفت: با توجه به شرایط ناپایدار انرژی در استان باید در زمینه استخراج و اکتشاف گاز در دریای خزر گام برداریم.

به گزارش نویاب به نقل از بازار، منصورعلی زارعی  با اشاره به اظهار اینکه ۴۰۰ هزار کیلومتر خط انتقال گاز در کشور وجود دارد، اظهارکرد: برای جبران کمبود گاز در استان مازندران خط ۴۲ اینچی از سمنان به مازندران کشیده شد.

عضو مجمع نمایندگان مازندران با بیان این که میزان تولید گاز در کشور یک میلیارد مترمکعب است، غفلت از ایجاد ذخایر گازی را از جمله مسائل بیان کرد و گفت: در بسیاری از کشورها ۲۵ تا ۳۰ درصد تولید و ذخایر برای زمان های بحرانی ذخیره می شود که این میزان در کشور دو درصد است.

وی سرمایه گذاری در زمینه ذخایر گازی را اندک دانست و گفت: باید در هر استانی ذخایر گازی داشته باشیم و در این زمینه ضعیف هستیم و علاوه براین شدت مصرف در کشور ۲.۵ برابر چین است و سالانه ۸۰ میلیارد دلار یارانه انرژی پرداخت می شود.

زارعی بر لزوم ساماندهی یارانه انرژی در کشور تاکید کرد و از ارائه طرح و ایده ای در مجلس برای حمایت از افراد و مشترکان کم مصرف خبر داد و گفت: علاوه براین باید دنبال تامین انرژی پایدار باشیم و از دریای خزر بتوانیم گاز استخراج کنیم.

این نماینده مجلس گفت: حفاری گاز در چهار هزار کیلومتر عمق دریا در دولت نهم در خزر شروع شده بود و به دلیل بالابودن هزینه، اکتشاف انجام نشد و در ابتدای مجلس یازدهم جلسه ای با وزارت نفت داشتیم و مقرر شد در زمینه استخراج گاز در خزر حرکت کنیم.

وی میزان مصرف سوخت مازوت را در نیروگاه شهید سلیمی هفت میلیون لیتر در روز ذکر کرد و گفت: برای تامین انرژی پایدار باید به سمت استخراج گاز و انرژی در خزر برویم.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=15436
  • نویسنده : اعظم محبی
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.