• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
2
دبیر خانه کشاورز گلستان:

قیمت خرید تضمینی گندم سال آینده منطقی است

  • کد خبر : 9723
  • 21 شهریور 1401 - 11:59
قیمت خرید تضمینی گندم سال آینده منطقی است
دبیرخانه کشاورز گلستان گفت: خرید تضمینی گندم برای سال آینده با پرداخت یارانه به گندمکاران در قالب نهاده های کشاورزی۱۳ هزار تومان اعلام شد که منطقی و مورد رضایت کشاورز است.

علی قلی ایمانی در گفتگو با خبرنگار نویاب اظهار کرد: امسال با توجه به جنگ روسیه و اوکراین در دو مرحله افزایش خرید تضمینی گندم را داشتیم و در نهایت گندمی که هفت هزار و ۵۰۰ تومان قیمت گذاری شده بود به ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان رسید.

دبیرخانه کشاورز گلستان افزود: امسال با هدف ایجاد انگیزه و ترغیب کشاورز برای تحویل گندم به مراکز خرید، دولت مبلغ هزار و ۵۰۰ تومان هدیه برای کشاورز در نظر گرفت تا قیمت خرید تضمینی گندم به کیلویی ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان برسد.

وی با اشاره به اینکه در دوسال گذشته قیمت گذاری گندم افزایش ۱۴۳ درصدی داشته، خاطرنشان کرد: برای سال زراعی آینده خرید تضمینی گندم ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده و قرار است مبلغ هزار و ۵۰۰ تومان نیز یارانه کشت در قالب پرداخت نهاده های کشاورزی مانند سم و کود برای گندمکاران در نظر گرفته شود.

ایمانی تصریح کرد: اگر یارانه ای که جهاد کشاورزی برای کشت گندم وعده داده، محقق شود سال آینده خرید تضمینی گندم کیلویی ۱۳ هزار تومان خواهد بود.

دبیرخانه کشاورز گلستان اضافه کرد: شورای قیمت گذاری نیز براساس آنالیز هزینه های تولید، نرخ تورم، بازار جهانی و نرخ مبادله کالای کارشناسان به رقم ۱۳ هزار تومان در خرید تضمینی رسیدند.

ایمانی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه دولت به دنبال کنترل تورم و کاهش التهاب بازار است، قیمت گذاری گندم به گونه ای رقم خورده که علاوه بر حمایت کشاورز، بخش های صنف و صنعت که نیاز به آرد دارند هم با مشکل مواجه نشوند.

وی در خاتمه متذکر شد: اگر دولت به وعده های خود در خصوص مبلغی که سال آینده برای یارانه گندم در نظر گرفته، عمل کند قیمت ۱۳ هزار تومان برای خرید گندم منطقی و مورد رضایت کشاورز نیز خواهد بود.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=9723
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.