• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2
مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲ خبرداد؛

اعزام کارشناسان تاتاری به گلستان برای تبادل فنی ریلی

  • کد خبر : 8953
  • 01 شهریور 1401 - 7:51
اعزام کارشناسان تاتاری به گلستان برای تبادل فنی ریلی
گرگان- مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲ گفت: هیات تاتاری از خطوط ریلی اینچه برون بازدید و مقرر شد تا تیم های کارشناسی از تاتارستان برای تبادل اطلاعات فنی به گلستان سفر کنند.

محسن اعتماد در گفتگو با خبرنگار نویاب اظهار کرد: با حضور تیم های کارشناسی از تاتارستان و ارائه تبادلات فنی امیدواریم بتوانیم شاهد تصمیم گیری های درست برای انتخاب بهترین و کوتاه ترین مسیر برای رسیدن به کشورهای آسیای میانه باشیم.

مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲ افزود: با توجه به پیگیری ها و مذاکراتی که استاندار در سفر به تاتارستان روسیه داشت، هیات تاتاری به همراه گروه های مختلف در گلستان حضور یافت.

اعتماد ادامه داد: طی بازدید این گروه تاتاری از مرکز لجستیک مرزی راه آهن اینچه برون، پتانسیل ایستگاه و همچنین پروژه های زیرساختی در حال انجام و برنامه ریزی شده برای آنها تشریح شد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر پروژه های متعددی در مرکز لجستیک اینچه، در حال اجرا است که طبیعتا زیرساخت های این منطقه، می تواند مورد توجه کشورهای آسیای میانه قرار گیرد و اگر هر چه سریع تر این زیرساخت ها تکمیل شود، مطمئنا ما به اهداف تجاری خود بیشتر نزدیک می شویم.

مدیر کل راه آهن شمال شرق ۲ با اشاره به اینکه سکوی بارگیری و تخلیه بار از مهم ترین طرح های زیرساختی اینچه برون است، گفت: ایجاد خطوط عریض نرمال در داخل ایستگاه و محوطه های برای سرمایه گذاری و ایجاد پایانه های کانتینری مواد معدنی، نفتی، واگن های یخچال دار از جمله پروژه هایی است که در اینچه برون پیش بینی شده است.

وی با اشاره به مزیت رقابتی راه آهن اینچه برون با داشتن خط عریض و صرفه جویی ۱۸۰ فرنکی، گفت: روزانه می توان تا ۱۰۰ واگن ظرفیت مبادله با کشورهای آسیای میانه داشته باشیم.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=8953
  • نویسنده : اعظم محبی
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.