• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
9

خلف وعده «توزیع برق گلستان» در تامین برق منطقه ویژه اترک

  • کد خبر : 1747
  • 30 آبان 1400 - 23:35
خلف وعده «توزیع برق گلستان» در تامین برق منطقه ویژه اترک

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری گلستان گفت: شرکت توزیع برق استان و برق منطقه‌ای مازندران و گلستان برای تامین برق منطقه ویژه اترک به تعهداتشان عمل نکردند.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری گلستان گفت: شرکت توزیع برق استان و برق منطقه‌ای مازندران و گلستان برای تامین برق منطقه ویژه اترک به تعهداتشان عمل نکردند.

به گزارش نویاب، محمد دودانگی استقبال متقاضیان سرمایه گذاری در بخش نیروگاه خورشیدی استان را مناسب خواند و اظهارکرد: متاسفانه به دلیل کمبود منابع مالی این سرمایه گذاران و هزینه بالای احداث نیروگاه خورشیدی، بسیاری از این متقاضیان علی رغم دریافت مجوز موفق به راه اندازی نیروگاه انرژی تجدیدپذیر نشدند.

او با بیان این نکته که در نیروگاه کوچک مقیاس مجوز زیاد صادر شده، اضافه کرد: در حال حاضر نیروگاه انرژی تجدید پذیردر برخی از شهرک‌های صنعتی استان راه اندازی شده است.

وی از منطقه اقتصادی اترک به عنوان یک فرصت مناسب برای سرمایه‌گذاری یاد کرد و گفت: خوشبختانه هم اکنون تمام زیرساخت‌های مورد نیاز در این منطقه تامین است و برای افق بلند مدت هم تامین برق و آب آن برنامه ریزی شده است.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری گلستان ضمن یادآوری این نکته که تامین برق منطقه اقتصادی اترک مصوبه هیات وزیران داشته، افزود: علی رغم این موضوع شرکت توزیع برق استان و برق منطقه‌ای مازندران و گلستان به تعهداتشان عمل نکردند.

به گفته او، براساس مصوبه هیات وزیران باید مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان را شرکت توزیع برق استان، شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و شرکت شهرکهای صنعتی استان تامین می‌کردند.

دودانگی با بیان این مطلب که سهم هر دستگاه برای تامین برق، ۵۰ میلیارد تومان بوده، اضافه کرد: تاکنون ۴۰ میلیارد از سوی سازمان مدیریت برنامه ریزی و ۱۵ میلیارد از سوی شرکت شهرک‌های صنعتی استان به این طرح تخصیص داده شده اما دو دستگاه شرکت توزیع برق استان و برق منطقه‌ای اعتباری به این بخش اختصاص ندادند.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری گلستان در توضیح تامین آب منطقه اقتصادی اترک، گفت: تامین بخشی از آب منطقه از محل تصفیه فاضلاب، چاه‌های آب و قسمتی دیگر هم از طریق انتقال آب و دستگاه‌های آب شیرین کن انجام خواهد شد.

او ضمن تاکید بر این نکته که در حال حاضر برق و آب فعلی برای آن منطقه کفایت می‌کند، افزود: این اقدامات برای طولانی مدت و استقرار واحدهای تولیدی بیشتر برنامه ریزی می‌شود.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=1747
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.