• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
2
کارشناس جهاد کشاورزی گلستان:

گلستان ۶۶۷ هزار هکتار زمین مستعد کشت گیاهان دارویی دارد

  • کد خبر : 7803
  • 25 تیر 1401 - 18:15
گلستان ۶۶۷ هزار هکتار زمین مستعد کشت گیاهان دارویی دارد
ژیان، کارشناس جهاد کشاورزی گلستان با بیان اینکه استان ۶۶۷ هزار هکتار زمین مستعد کشت گیاهان دارویی دارد، گفت: این ظرفیت می‌تواند بستری برای توسعه اقتصاد استان در بخش تولید گیاهان دارویی باشد.

معصومه ژیان در گفتگو با خبرنگار نویاب اظهار کرد: گلستان ظرفیت مطلوبی برای تولید گیاهان دارویی دارد زیرا آب و هوا و اراضی گلستان سازگار با کشت گیاهان دارویی است.

کارشناس گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: استان ۶۶۷ هزار هکتار زمین مستعد کشت گیاهان دارویی دارد که این می‌تواند بسترساز توسعه اقتصاد استان در بخش تولید گیاهان دارویی باشد.

وی افزود: خوشبختانه در سال‌های اخیر کشاورزان استان به علت سازگار بودن آب و هوا، خاک و مقرون به صرفه بودن این نوع محصولات، رغبت بیشتری به کشت گیاهان دارویی پیدا کرده‌اند.

ژیان ضمن تاکید بر اینکه توجه به ظرفیت گیاهان دارویی در طب سنتی، ساخت داروها و صادرات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، خاطرنشان کرد: نیاز است تا مسئولان زمینه ارائه آموزش‌های مربوط به تولید، فرآوری و بازاریابی این صنعت را فراهم کنند تا حوزه صادرات غیرنفتی پُر ‏رونق شود.

وی با بیان اینکه کشت غلات در اراضی کوچک صرفه اقتصادی ندارد، افزود: بسیاری از روستاییان ساکن مناطق کوهپایه‌ای و اراضی شیبدار که به کشاورزی مشغولند، فعالیت آنها پاسخگوی معیشت و اقتصاد روستاییان ساکن نیست.

ژیان ضمن بیان اینکه کشت گیاهان دارویی می‌تواند به اقتصاد روستاییان مناطق کوهپایه‌ای و کوهستانی کمک کند، افزود: در سال‌های اخیر تمایل به سمت این نوع از کشت زیاد شده به طوری که در سال زراعی جاری چهار ‏هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی استان به کشت گیاهان دارویی اختصاص یافت.

وی در خاتمه یادآور شد: این میزان کشت گیاهان دارویی در مقایسه با سال گذشته رشد دو ‏برابری را در استان نشان می‌دهد.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=7803
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.