• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
4

برداشت ۱۱۳ هزار تن چغندرقند از ۶۰ درصد مزارع گلستان

  • کد خبر : 7580
  • 16 تیر 1401 - 12:50
برداشت ۱۱۳ هزار تن چغندرقند از ۶۰ درصد مزارع گلستان

عباسی، معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان از برداشت ۱۱۳ هزار تن چغندرقند از ۶۰ درصد مزارع استان در سال جاری خبر داد و گفت: برداشت این محصول از هفته آخر خردادماه آغاز شده است.

محمد رضا عباسی در گفتگو با خبرنگار نویاب با بیان اینکه چغندرقند در چهار هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی گلستان کشت شده، اظهار کرد: از هفته آخر خردادماه برداشت این محصول آغاز شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان ضمن اشاره به این مطلب که تاکنون ۱۱۳ هزار تن چغندرقند از ۶۰ درصد مزارع استان برداشت شده، افزود: برداشت این محصول تا پایان تیرماه ادامه دارد.

وی ادامه داد: بیش از ۸۷ هزار تن از این محصولات به کارخانه قند جوین ،۲۰.۶ هزار تن کارخانه قند شیروان و ۵.۱ هزار تن به کارخانه قند شاهرود ارسال شده است.

به گفته عباسی، سال گذشته کشاورزان گلستانی چهار هزار و ۲۰۰ هزار هکتار چغندرقند کاشتند و از این سطح ۱۷۲ هزار تن چغندرقند برداشت کردند.

وی با بیان اینکه چغندرقند جزو گیاهان نمک دوست است، افزود: کشت پائیزه چغندرقند نه تنها آسیبی برای خاک و آب منطقه ندارد بلکه باعث شخم بیولوژیک خاک می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان با بیان این نکته که چغندرقند جزو گیاهان وجینی هست، افزود: این گیاه می‌تواند علف‌های هرز را کنترل کند و در طول سال حدود ۲۰ تن کود سبز به خاک بازگرداند.

وی ادامه داد: گلستان ۶۶۷ هزار هکتار زمین کشاورزی حاصل‌خیز دارد و سالانه حدود ۳ و نیم میلیون تن محصولات کشاورزی در استان تولید می‌شود.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=7580
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.