• امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
0
نایب رئیس اول کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی:

واگذاری اراضی مازاد به دولت زمان‌بر است

  • کد خبر : 29643
  • 07 دی 1402 - 9:21
واگذاری اراضی مازاد به دولت زمان‌بر است
علیپور خنکداری، نایب رییس اول کمیسیون عمران مجلس گفت: بنده معتقدم اگر دولت بتواند ۶۰ درصد آن وعده خود مبنی بر ساخت ۴ میلیون مسکن در ۴ سال را محقق کند، باز هم قابل قبول است.

وی ادامه داد: زمانی است که ما می‌گوئیم باید ۴ میلیون مسکن در کشور بسازیم، اما حرف تا عمل فاصله دارو البته دولت درباره ساخت مسکن حرفی زده که کاملاً منطقی بوده و ما در سال حدود یک میلیون مسکن نیاز داریم. ۸۰۰ هزار زوج جوان در سال داریم که نیاز به مسکن دارند و باید مابقی افرادی هم که از قبل باقی مانده و متقاضی مسکن هستند نیز در نظر گرفته شوند.

وی متذکر شد: دولت وعده ساخت ۴ میلیون مسکن در ۴ سال را داد، اما این موضوع زمان بر است. مجلس شورای اسلامی هم قانون جهش تولید مسکن را به تصویب رساند و نزدیک به یک سال طول کشید تا این قانون به تصویب برسد و تأیید شود.

نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر این اساس، خیلی نمی‌توان به دولت ایراد گرفت و بگوییم که دولت کاری برای ساخت یک میلیون مسکن در سال انجام نداده است.

نایب رئیس اول کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از سوی دیگر، زمین مهمترین مقوله در ساخت مسکن است و دولت باید فرصت می‌داشت تا هماهنگی‌هایی را با دستگاه‌های اجرایی خود در این حوزه انجام دهد تا آنان زمین‌های مازاد در اختیار خود را در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دهند و وزارت راه و شهرسازی هم با سازمان ثبت اسناد و املاک مکاتبه کند و اصلاح سند انجام شود که این پروسه زمان بر است.

علیپور تاکید کرد: دولت تا این زمان حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار واحد مسکن را ساخت و عملکرد خوبی داشته است. دولت تا ۴ سال قطعاً نمی‌تواند ۴ میلیون مسکن بسازد. بنده معتقدم اگر دولت بتواند ۶۰ درصد آن وعده خود مبنی بر ساخت ۴ میلیون مسکن در ۴ سال را محقق کند، باز هم قابل قبول است.

وی تصریح کرد: البته بنده الان می‌گویم دولت نمی‌تواند طی ۴ سال ۴ میلیون مسکن بسازد، اما اما اگر برای مثال، دولت یک قرارداد کلان نفتی ببندد و با کشوری تهاتر نفتی کند ممکن است کشوری به ما بگوید که با دستگاه‌های پیشرفته می‌تواند ۳ میلیون واحد مسکن را در یک سال در کشورمان بسازد که در این صورت ساخت ۴ میلیون مسکن شدنی است.

نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: اما اگر دولت با همین روش به کار خود ادامه دهد، فقط ۶۰ درصد از وعده ۴ میلیون مسکن را می‌تواند محقق کند، مگر آنکه تهاتر نفتی با کشوری انجام شود یا یک سازنده داخلی با پلتفرم‌ها و مدل‌های ساخت سبک در ساخت مسکن اقدام کند. به هر صورت، الان ساخت حدود ۶۰۰ هزار واحد مسکن در نقاط مختلف کشور تقریباً رو به اتمام است و در برخی از نقاط شاهد افتتاح واحدهای مسکونی ساخته شده از سوی دولت هستیم.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=29643
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.