• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4
معاون جهاد کشاورزی گلستان خبرداد؛

تبدیل ۲۷ هزار هکتار از اراضی شیبدار گلستان به باغ

  • کد خبر : 7542
  • 15 تیر 1401 - 13:53
تبدیل ۲۷ هزار هکتار از اراضی شیبدار گلستان به باغ
فراهانی، معاون باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: از ۱۱۰ هزار هکتار از اراضی شیبدار گلستان حدود ۲۷ هزار هکتار به باغات مثمر تبدیل شده است.

نویدرضا فراهانی در گفتگو با خبرنگار نویاب ضمن از ایجاد باغ در اراضی شیبدار شهرستان آزادشهر خبر داد و اظهار کرد: تغییر کاربری اراضی شیبدار و تبدیل آن به باغ یکی از تغییرات موفق جهاد کشاورزی استان است.

معاون باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گلستان با بیان اینکه برنامه‌هایی با هدف آموزش و آگاه سازی به کشاورز ارائه شد، افزود: آگاه سازی کشاورزان کمک کرد تا از کشت محصولات زراعی با اندک سود به افزایش درآمد و توسعه باغ در اراضی شیبدار برسند.

وی ادامه داد: خوشبختانه اداره کل منابع طبیعی استان ۲۰۰ هزار اصله نهال مثمر اعم از سیب، آلبالو، گیلاس، آلو، سیب گلابی در اختیار کشاورزان این شهرستان قرار داد تا در جهت توسعه باغات این منطقه تلاش کنند.

به گفته فراهانی، از ۱۱۰ هزار هکتار راضی شیبدار استان تاکنون ۲۷ هزار هکتار آن به باغات مثمر تبدیل شده است.

وی اضافه کرد: در سفر ریاست جمهور به گلستان خوشبختانه ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه باغات دیم در اراضی شیبدار استان اختصاص یافت.

معاون باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گلستان کشاورزی دانش محور را رمز توسعه اقتصاد استان دانست و یادآور شد: گواه این مساله چند روستای شهرستان آزادشهر است که با توسعه باغات در اراضی شیبدار به درآمدزایی رسیده‌اند.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=7542
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.