علی محمد چوپانی در گفتگو با خبرنگار نویاب اظهارکرد: مسیر ریلی اینچه برون به سوی شاهرود با حدود ۲۵۰ میلیون یورو و در کمتر از دو سال احداث خواهد شد.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گلستان افزود: سایر پروژه های ریلی مانند برقی کردن خطوط راه آهن گرگان- تهران گرمسار و یا پروژه گرگان- مشهد در حدود یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون یورو اعتبار نیاز دارد.
وی گفت: از جمله ویژگیهای چشم گیر پروژه اینچه برون به شاهرود نبود معارض است و حدود ۸۰ درصد مسیر در اراضی مسطح اجرا می شود.
چوپانی ادامه داد: ساخت این مسیر ریلی، حدود ۵۰۰ کیلومتر طول جابجایی کالا را از گمرک اینچه برون به گرمسار کوتاه می کند و صرفه اقتصادی بسیاری برای استان دارد.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گلستان ادامه داد: راه آهن مطالعات خوبی را برای این پروژه انجام داده و بر مقرون به صرفه بودن آن تاکید دارد.
چوپانی بر امتداد ایجاد خط عریض ریلی به منطقه آزاد تجاری – صنعتی اینچه برون با هدف تسریع در تخلیه و بارگیری به مقاصد و حمایت از سرمایه گذاران برای شتاب در ایجاد زیرساخت ها، تاکید کرد.
وی اضافه کرد: اجرایی شدن این خط ریلی همچنین استانهای مازندران و گلستان را به خراسان رضوی و مشهد مقدس متصل میکند.
به گزارش نویاب، راه آهن اینچه برون – گرگان – شاهرود – طبس به طول ۶۶۵ کیلومتر نیازمند ۲۱ هزار میلیارد تومان اعتبار است که می تواند ۳۰ میلیون تن بار بنادر خزری را به جنوب کشور رسانده و طول مسیر به میزان ۵۰۰ کیلومتر کاهش یافته و مدت زمان مسیر هم از ۱۲ روز به ۴.۵ روز می رسد.