• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
4
مدیرکل بازرسی گلستان:

شرکت «کانسار خزر» اخطارهای لازم زیست محیطی را دریافت کرده است

  • کد خبر : 7413
  • 13 تیر 1401 - 9:49
شرکت «کانسار خزر» اخطارهای لازم زیست محیطی را دریافت کرده است
مشهدی، مدیرکل بازرسی گلستان گفت: شرکت کانسار خزر گلستان از هشت سال گذشته تذکرات لازم برای پساب خروجی و مسائل زیست محیطی را دریافت کرده و در این راستا برای این شرکت پرونده تشکیل شده است.

محمدتقی مشهدی در گفتگو با خبرنگار نویاب اظهار کرد: شرکت تولیدی کانسار خزر گلستان از هشت سال گذشته تذکرات لازم برای پساب خروجی و مسائل زیست محیطی را دریافت کرده است و در این راستا برای این شرکت پرونده تشکیل و آنها به پرداخت جریمه هم محکوم شده اند.

مدیرکل بازرسی گلستان افزود: در سال گذشته سد پساب این شرکت شکسته و منجر به آن شد که حجم وسیعی از پساب وارد اراضی اطراف شود که آلایندگی بالایی هم دارد.

وی بیان کرد: دستگاه‌های نظارتی در این زمینه ورود کردند و محیط زیست هم اقداماتی داشته و مقرر شده است تا این شرکت پساب خود را به زمین تزریق کند که بر اساس طراحی اولیه، زیرساخت های این کار برای آنها وجود ندارد بنابراین این شرکت مجبور شده به سراغ اصلاح طرح ها و نقشه ها برود.

مشهدی گفت: هم اکنون هم دو سرمایه گذار جدید با طراحی های نوین آماده ورود به صنعت ید گلستان هستند که استان در حال بررسی صلاحیت آن ها است.

مدیرکل بازرسی گلستان اضافه کرد: ید ظرفیت خوبی برای استان بوده و اگر درست اجرا و نظارت کافی انجام شود، می تواند در حوزه سرمایه گذاری و اشتغال استان آورده خوبی داشته باشد.

وی متذکر شد: وظیفه سازمان بازرسی، نظارت بر دستگاه‌ها از جمله محیط زیست بوده تا به عنوان مثال پساب خروجی کارخانه ید کمترین آلایندگی را برای سیستم ایجاد کند.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=7413
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.