• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
7
عضو کمیسیون صادرات اتاق ایران:

سفر دریایی گزینه مسافران جام جهانی است

  • کد خبر : 5746
  • 23 اردیبهشت 1401 - 14:24
سفر دریایی گزینه مسافران جام جهانی است
عضو هیئت مدیره اتاق بازرگانی مشترک ایران و قطر با تاکید براهمیت حمل و نقل دریایی برای گردشگران ایرانی جام جهانی گفت:حمل و نقل دریایی گزینه مناسبی برای مسافران جام جهانی است.

به گزارش نویاب به نقل از سایت خبری اتاق ایران قطر، امین فرطوسی افزود: با توجه به نزدیک شدن به جام جهانی قطر، پیش بینی می شود طرفداران ایرانی زیادی به فکر سفر به قطر و تماشای بازی های تیم ملی ایران در جام جهانی باشند. از این رو لزوم راه اندازی خط دریایی از بنادر و جزایر جنوبی ایران به دوحه به شدت احساس می شود.

عضو کمیسیون صادرات اتاق ایران افزود: فاصله اندک بنادر ایران به قطر، هزینه کمتر کشتی نسبت به هواپیما و جذابیت سفر دریایی باعث می شود که سفر با کشتی انتخاب بسیاری از مسافران قطر باشد. همچنین فاصله ۱۶۰ کیلومتری قطر تا استان بوشهر می تواند زمینه ساز حضور گردشگران خارجی در ایران باشد.

فرطوسی تصریح کرد: امکانات و زیرساخت های لازم برای برقراری خط کشتیرانی مسافری بین ایران ودوحه فراهم است و تنها نیازمند آن است که تسهیلات لازم برای برقراری این خط به صورت روتین ایجاد شود.

وی به سفر اخیر رییس جمهور و هیئت همراه به قطر نیز اشاره کرد و گفت: مذاکرات گسترده ای از طرف مسئولان دولتی ایران با طرف قطری در خصوص گسترش سفرهای ناوگان دریایی اعم از مسافری و باری انجام شده است و امیدوار هستیم با راه اندازی این خط، صنعت توریسم ایران نیز منتفع شود.

امین فرطوسی همچنین به ضرورت کاهش هزینه های صادراتی تولیدات ایرانی اشاره کرد و گفت: تا کنون بخش زیادی از مصالح ساختمانی مورد نیاز برای ساخت و ساز فضاهای جام جهانی از طریق استان بوشهر به قطر صادر شده است. اما بنا به دلایلی خط دریایی مدتی متوقف شد. اما اگر ناوگان دریایی ایران به قطر و دیگر کشورهای منطقه به صورت دائم فعال شود، علاوه بر گسترش توریسم و تسهیل صادرات، بیکاری در استان های جنوبی ما نیز کمرنگ خواهد شد.

عضو هیئت مدیره اتاق بازرگانی مشترک ایران و قطر همچنین به اهمیت بندر خرمشهر نیز اشاره کرد و گفت: بندر خرمشهر یک ظرفیت غیر قابل انکار از نظر مسافر و بار دارد و در صورتی که خط دریایی خرمشهر به قطر راه اندازی شود، شاهد رونق منطقه خواهیم بود.

وی افزود: اکنون از بندر خرمشهر به کویت خط کشتیرانی مستقیم دایر است که مورد استقبال تجار و اهالی جنوب کشور قرار گرفته است.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=5746
  • منبع : سایت اتاق ایران و قطر
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.