• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
6
مدیرعامل سازه های فولادی ایستا مطرح کرد؛

کاهش ۱۵ درصدی تولید با قطعی برق| خاموشی بی برنامه به تجهیزات آسیب می زند

  • کد خبر : 5223
  • 07 اردیبهشت 1401 - 14:43
کاهش ۱۵ درصدی تولید با قطعی برق| خاموشی بی برنامه به تجهیزات آسیب می زند
چن سبلی، مدیرعامل شرکت سازه های فولادی ایستا گفت: سال گذشته در شرایط قطعی برق علیرغم برنامه ریزی انجام شده و داشتن موتور ژنراتور، ۱۰ الی ۱۵ درصد افت خروجی و کاهش راندمان داشتیم.

عبدالحی چن سبلی در گفتگو با خبرنگار نویاب با اشاره به شروع فصل گرما و احتمال خاموشی ها، اظهار کرد: زمانبندی قطعی برق در سال گذشته در بسیاری از مواقع رعایت نمی شد و حتی ممکن بود که این قطعی چند ساعت بعد از آن هم تمدید شود.

مدیرعامل شرکت سازه های فولادی ایستا بیان کرد: اگر قطعی برق طبق ساعت مشخص بود با برنامه‌ریزی و تحمل هزینه می‌توانستیم تا حدودی خسارت را جبران کنیم.

وی افزود: تمام دستگاه‌های ما با برق کار کرده و قطعی برق سبب خسارت به آنها می‌شود و ممکن است قطعه‌ای در آن‌ها بسوزد.

چن سبلی اضافه کرد: این شرایط در برخی از صنایع مانند مواد غذایی و ریخته گری ها و مانند آن سخت تر است و مواد اولیه – گران قیمت- آن هدر رفته و باید آن را دور ریخت در نتیجه هزینه های زیادی را به آن ها تحمیل می کند.

مدیرعامل شرکت سازه های فولادی ایستا گفت: برای خرید موتور ژنراتور هم باید هزینه زیادی متقبل شده و علاوه بر آن تامین سوخت آن هم به چالش دیگر تبدیل می شود.

طبق گفته چن سبلی فعالیت ژنراتور هم تنها می‌تواند ۴۰ درصد نیاز شرکت را جواب دهد.

وی بیان کرد: علاوه بر آن نیروی انسانی ما هم هدر می‌رود زیرا زمانی که دو ساعت قطعی در طول هشت ساعت کار اعمال شود، دیگر آن تولید قبلی اتفاق نیفتاده در نتیجه قطعی باعث هدر رفتن نیروی انسانی می شود.

چن سبلی ادامه داد: تهیه موتور ژنراتور علاوه بر تحمل هزینه و تامین سوخت، برق کمتری را هم تولید کرده و ممکن است به سایر دستگاه ها هم آسیب بزند.

مدیرعامل شرکت سازه های فولادی ایستا اضافه کرد: در این شرایط ما باید با اضافه کاری، کارگر را نگه داشته تا به تعهد خود عمل کنیم و اعتبار ما در برابر مشتری زیر سوال نرود.

وی توضیح داد: علاوه بر آن، برخی از شرکت ها مانند ما کار سنگین بوده و کارگر در شرایط گرمای هوا و خستگی، تحمل اضافه کاری را ندارد و مطمئناً راندمان کاری وی هم پایین خواهد آمد.

چن سبلی با توجه به احتمال قطعی برق، گفت: باید فکری به حال تولیدکنندگان شده و اگر قرار است وضعیت مانند سنوات قبل باشد باید با ارائه تسهیلات و ایجاد زیرساخت ها و یا تامین سوخت و مانند آن کاری کنیم که صنایع در تابستان دچار آسیب نشوند زیرا قرار نیست همیشه به تولید ضربه وارد شود.

مدیرعامل شرکت سازه های فولادی ایستا متذکر شد: در شرایط قطعی برق علیرغم برنامه ریزی انجام شده و داشتن موتور ژنراتور ۱۰ الی ۱۵ درصد افت خروجی و کاهش راندمان داریم.

وی بیان کرد: در زمینه مسائل ترافیکی، اداری و خانگی هم قطعی برق مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کند.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=5223
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.