• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
7
فعال صنعت ساختمان:

مسکن و ساختمان، عقب‌ترین صنعت کشور از نظر فناوری‌های روز

  • کد خبر : 5219
  • 07 اردیبهشت 1401 - 10:23
مسکن و ساختمان، عقب‌ترین صنعت کشور از نظر فناوری‌های روز
مدیرعامل سرمایه‌گذاری مسکن گفت: مسکن و ساختمان حوزه‌ای است که از نظر استفاده از فناوری‌های روز از تمامی صنایع عقب‌تر است.

به گزارش نویاب به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مجتبی عزیزیان مدیرعامل سرمایه‌گذاری مسکن در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری برای بهره‌مندی از فناوری‌های نوین ساختمان با مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به اینکه مسکن و ساختمان حوزه‌ای است که از نظر استفاده از فناوری‌های روز از تمامی صنایع عقب‌تر است، گفت: اقتصاد ما از نظر وزنی ۱۰ برابر سنگین‌تر از اقتصادهای بزرگ دنیاست چرا که عمده تمرکز ما بر استفاده از منابع جاری بوده است.

وی افزود: یکی از نکات بسیار مهم در اقتصاد امروز، موضوع اقتصاد اشتراکی است که تمرکز آن بر روی مدیریت است. در اقتصاد نوین جهانی باید بتوانید از مدیریت ظرفیت‌های موجود ارزش افزوده ایجاد کنید.

مدیرعامل سرمایه‌گذاری مسکن در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در بحث مسکن و ساختمان، صرفاً تکنولوژی ساخت نقش بازی نمی‌کند و مباحث تأمین مصالح ساختمانی، انتخاب پیمانکار و نظارت بر آنها و مباحث لجستیکی محورهای بسیار مهمی هستند که توجه لازم و کافی به آنها صورت نگرفته است.

وی با اشاره به اینکه برای پیشرو بودن نیاز به اجماع داریم، ادامه داد: ضرورت دارد تا در ابتدا مسئله را به درستی تعریف نموده و در ادامه از طریق زیرساخت‌های مناسب آن را به اجماع بگذاریم تا از این طریق از ظرفیت سازمان‌ها و نهادهای مختلفی که می‌توانند در موضوعات تعریف شده کاری انجام دهند استفاده کنیم.

عزیزیان با اشاره به این نکته که ضرورت دارد تا با همکاری مرکز تحقیقات الگوهای داخلی را شناسایی کنیم گفت: قوانین و مقررات و استانداردها چالش بسیار مهمی در حوزه تولید تکنولوژی است. اگر بخواهیم توسعه‌دهنده یک الگو باشیم، هرکس نمی‌تواند قواعد جاری خودش را داشته باشد و نیاز به تمرکز و یکپارچگی در این حوزه است.

وی ادامه داد: انتظار ما از مرکز تحقیقات این است که ببینیم چگونه می‌توانیم نظامات، قوانین و مقررات در حوزه نظام مهندسی را تغییر دهیم که در صورت استفاده جامع از تکنولوژی‌ها در کشور، با مشکلی مواجه نشویم.

مدیرعامل شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن در این جلسه همچنین خواستار تشکیل کارگروهی در خصوص قوانین و مقررات و محدودیت‌های نظام مهندسی در حوزه تکنولوژی‌های جدید و کارگروهی برای بررسی توسعه از طریق اجماع شد.

وی با تاکید بر استفاده از همه ظرفیت‌های موجود کشور برای توسعه صنعت ساختمان، آمادگی کامل شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن را برای همکاری در این حوزه‌ها اعلام کرد.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=5219
  • منبع : وزارت راه و شهرسازی
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.