• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
7
مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری گلستان:

نخستین سرمایه گذاری خطر پذیر در گلستان انجام شد

  • کد خبر : 4180
  • 23 اسفند 1400 - 17:03
نخستین سرمایه گذاری خطر پذیر در گلستان انجام شد
رضایی، مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری گلستان از نخستین سرمایه گذاری خطر پذیر در استان خبر داد و گفت: این سرمایه گذاری به صورت مشترک با شتاب دهنده «تریگ آپ» از مجموعه‌های بانک پاسارگاد انجام شد.

محمد رضایی در گفتگو با خبرنگار نویاب اظهار کرد: این سرمایه گذاری را صندوق پژوهش و فناوری گلستان به صورت مشترک با شتاب دهنده «تریگ آپ» از مجموعه‌های بانک پاسارگاد بر روی یکی از تیم‌های استارت آپی استان که در کارخانه نوآوری گرگان مستقر است، انجام شد.

وی با بیان این نکته که این استارت آپ یک قدم شمار با نام «رایاکوین» است، افزود: نرم افزار «رایاکوین» در کافه بازار قابل دانلود است.

رضایی ادامه داد: سرمایه گذاری خطر پذیری که بر روی این استارت آپ انجام دادیم اولین سرمایه گذاری خطر پذیر صندوق پژوهش و فناوری استان است.

وی در توضیح این نوع سرمایه گذاری، گفت: در فرایند سرمایه گذاری خطر پذیر ابتدا تیم را شناسایی، ارزیابی و سپس ارزش‌گذاری می‌کنیم و بر مبنای نقطه میزانی که تیم نیاز دارد، سرمایه گذاری می‌کنیم.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری گلستان ادامه داد: از تیم استارت آپی در قبال پولی که پرداخت می‌کنیم سهام می‌گیریم تا این تیم مسیر خودش را ادامه داده و به جذب سرمایه‌های برسد و در نهایت موفق شود.

وی با بیان این نکته که باید فرهنگ سرمایه گذاری خطر پذیر بر روی استارت آپ ها و کسب و کارهای نوپا با فرهنگ تسهیلات برای این نوع شرکت‌ها جایگزین شود، افزود: به عبارتی به جای اینکه کسب و کارهای نوپا تسهیلاتی با نرخ ۱۰، ۱۲ و ۱۸ درصد دریافت کنند می‌توانند در سرمایه گذاری خطر پذیر به فعالیت خود با فراغ بال ادامه دهند.

رضایی اجرای سرمایه گذاری خطرپذیر برای استارت آپ های نوپا را دغدغه مجموعه صندوق پژوهش و فناوری گلستان دانست و اضافه کرد: خوشبختانه با این اقدام توانستیم قدمی در راستای سرمایه گذاری خط پذیر در استان برداریم.

وی از جذب اعتبار مناسب در این حوزه خبر داد و افزود: صندوق پژوهش و فناوری گلستان آمادگی دارد تا بر روی تیم‌های استارت آپی استان سرمایه گذاری انجام دهد.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری گلستان انسجام را از مهمترین مولفه‌های تیم استارت آپی موفق برشمرد و گفت: فعالیت و تخصص فنی و درک مجموعه از کار تیمی از دیگر ارزش‌های تیم استارت آپ به شمار می‌رود که در موفقیت یک مجموعه نقش مهمی ایفا می‌کند.

وی ایده و محصول آزمایش شده کسب و کارهای نوپا را دارای اهمیت دانست و اضافه کرد: در کنار این موارد بزرگ شدن مجموعه در سطح کشور و حتی فضای بین المللی هم مهم تلقی می‌شود.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=4180
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.