• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
7
دبیر کانون سراسری انجمن های انبوه سازان:

امضای برجام فقط جهش های قیمت مسکن را کنترل می کند

  • کد خبر : 4009
  • 17 اسفند 1400 - 12:19
امضای برجام فقط جهش های قیمت مسکن را کنترل می کند
پورحاجت، دبیر کانون سراسری انجمن های انبوه سازان گفت که امضای برجام جهش‌های قیمت مسکن را کنترل کرده و ثبات را به بازار برمی گرداند اما ریزش قیمتی در بازار اتفاق نخواهد افتاد.

فرشید پورحاجت در گفتگو با خبرنگار نویاب اظهار کرد: کشور در شرایط سخت اقتصادی قرار داشته و تحریم‌های ظالمانه بر حوزه اقتصاد کلان کشور تاثیر گذاشته است.

دبیر کانون سراسری انجمن های انبوه سازان بیان کرد: گشایش ها و رایزنی هایی در خصوص برجام در حال انجام است و قطعاً امضای آن تاثیری بر اقتصاد کشور خواهد داشت.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه این مسأله جزو سیاست‌های کلان کشور بوده مطمئناً تاثیر خود را بر بازارهای اقتصادی نشان خواهد داد.

پورحاجت افزود: شاید در حوزه مسکن هم مردم انتظار داشته باشند با امضای برجام قیمت‌ها کاهش یابد اما سابق بر آن در سال ۹۴ مشاهده شد که امضای برجام تاثیر آن چنانی بر حوزه مسکن، املاک و مستغلات نداشته است.

دبیر کانون سراسری انجمن های انبوه سازان بیان کرد: تنها گشایشی برجام در سال ۹۴ این بود که سبب رونق و ثبات در اقتصاد کلان شد و شرایط به نحوی تغییر یافت که توان مردم برای ورود به بازار مسکن زودتر از موعد فراهم شد.

وی اضافه کرد: گاهی صحبت از کاهش قیمت مطرح می شود اما این مسأله رخ نخواهد داد.

پورحاجت توضیح داد: مسکن کالای تولیدی و متاثر از مولفه‌های خود بوده و اینکه فکر کنیم با امضای برجام باعث کاهش قیمت مسکن خواهد شد چنین نخواهد شد اما امضا برجام جهش‌های قیمت مسکن را کنترل کرده و ثبات را به بازار برمی گرداند لذا ریزش قیمتی در بازار اتفاق نخواهد افتاد.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=4009
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.