• امروز : دوشنبه, ۲۸ خرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 17 June - 2024
1
مدیر شرکت سبز گستر خراسان:

غفلت از خاک، بهره وری در کشاورزی را کاهش داد

  • کد خبر : 37294
  • 06 خرداد 1403 - 13:42
غفلت از خاک، بهره وری در کشاورزی را کاهش داد
باقرزاده، مدیر شرکت سبز گستر خراسان گفت: بیشتر توجه بخش کشاورزی و کارشناسان به موضوع آب متمرکز شده این در حالی است که پایه کار در این حوزه مربوط به خاک است.

به گزارش نویاب، علی باقر زاده اظهار کرد: بیشتر توجه بخش کشاورزی و کارشناسان به موضوع آب متمرکز شده این در حالی است که پایه کار در این حوزه مربوط به خاک است.

مدیر شرکت سبز گستر خراسان با اشاره به اینکه در سال های اخیر شرکت پیشگامان کشت پایدار اقدام به تولید بهساز خاک کرده است، افزود: اگر خاک خوب نداشته باشیم هر چقدر هم که آب فراوان باشد به نتیجه مطلوب نخواهیم رسید اما با توجه به اینکه کمبود آب زودتر احساس می شود توجه ها به آن سمت رفته این در حالی است که برای تولید یک میلیمتر خاک ۸۰۰ سال زمان نیاز است.

وی گفت: کشاورزان در حال جابجایی خاک هستند و به دلیل اینکه آب کافی برای آبیاری اراضی خود ندارند، مقدار آب موجود را در زمین جابجا می کنند که این مسئله صدمه بسیاری به بخش کشاورزی وارد می کند و چاره آن استفاده از بهساز های خاک، کود های آلی و تغذیه روز دنیا است.

وی متذکر شد: اگر پی اچ خاک بالای ۸ باشد سبب می شود کود در اختیار گیاه قرار نگیرد و صدمات بسیاری به زمین وارد شود، همچنین تثبیت فسفر در خاک موجی کلوخی شدن آن شده و باید به تغذیه روز دنیا توجه بیشتری داشته باشیم.

باقرزاده بیان کرد: یکی از دلایل افت کشاورزی سنتی بودن است و به همین دلیل برخی از کشاورزانی که ۱۰ هکتار زمین دارند صرفا می توانند معیشت روزمره خود را بگذرانند، این در حالی است که در صورت تغذیه زمین، کشاورزی که پنج هکتار زمین دارد از رفاه برخوردار خواهد بود.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=37294
  • منبع : بازار
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.