• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
10
مشاور رییس سازمان جنگل‌ها خبر داد؛

اجرای ۴۴۰۰ هکتار جنگل کاری در قالب پویش ایران سرسبز

  • کد خبر : 3968
  • 15 اسفند 1400 - 9:32
اجرای ۴۴۰۰ هکتار جنگل کاری در قالب پویش ایران سرسبز
مشاور رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور، از اجرای چهار هزار و ۴۰۰ هکتار جنگل کاری (شامل نهال کاری و بذرکاری ) در قالب پویش ایران سرسبز از آذرماه امسال تاکنون در سراسر کشور خبرداد.

به گزارش نویاب به نقل از ایرنا، « رضا بیانی » روز شنبه در حاشیه نشست خبری به مناسبت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری کشور که در محل این سازمان برگزار شد افزود: پویش ایران سرسبز از ۱۷ شهریور ماه ۱۴۰۰ کلید خورد  اما عملیات اجرایی برای بذرکاری از ۱۰ آذر ماه و برای نهال کاری از ۸ دی ماه شروع شد.

مشاور رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، اظهار داشت: از این میزان عملیات اجرایی یک هزار و ۸۰۰ هکتار بذرکاری و مابقی نهال کاری شده است.

وی میزان توزیع نهال در قالب این پویش را تاکنون نزدیک به دو میلیون اصله دانست، بیان کرد: بخشی از این نهال‌ها غیر مثمر و بخشی دیگر نهال‌های مثمر جنگلی است که با هدف توسعه جنگل کاری اقتصادی کاشته می‌شود.

بیانی پیش بینی کرد: با توجه به هدفگذاری ۶ هزار و ۷۰۰ هکتار جنگل کاری در قالب این پویش در سال جاری، به نظر می‌رسد تا پایان سال به این سطح برسیم.

وی هزینه هر هکتار نهال کاری در کشور را بین ۷ تا ۱۰ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: در هر منطقه با توجه به توان اکولوژی و نیاز آبی کم، نهال‌های بومی آن منطقه درگودال‌هایی که از قبل توسط ادارات منابع طبیعی استان‌ها حفر شده، کاشته می‌شوند.

مشاور رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: این پویش با مشارکت مردم، گروه‌های محلی و ۷۰ نهاد و دستگاه اجرایی و با نظارت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در سراسر کشور در حال انجام است و استقبال خوبی از این پویش به ویژه از سوی سازمان‌های آموزش و پرورش، بسیج سازندگی، گروه‌های جهادی و سازمان های مردم نهاد (NGO) صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: در هفته منابع طبیعی و آبخیزداری از تاریخ ۱۵ تا ۲۹ اسفند ماه مردم می‌توانند با مراجعه با ادارات منابع طبیعی در شهرستان‌ها، نهال غیر مثمر و مثمر جنگلی برای کاشت در مناطق تعیین شده دریافت کنند و به این پویش بپیوندند.

به گزارش ایرنا، براساس روزشمار هفته منابع طبیعی و آبخیزداری کشور ۱۵ اسفندماه روز درختکاری برای ایران سرسبز و قوی، ۱۶ اسفندماه روز منابع طبیعی، مسئولیت اجتماعی و همیاران طبیعت، ۱۷ اسفندماه روز منابع طبیعی، حفاظت و قانون، ۱۸ اسفندماه روز منابع طبیعی، فرهنگ و رسانه، ۱۹ اسفندماه روز منابع طبیعی، آبخیزداری و کاهش مخاطرات طبیعی، ۲۰ اسفندماه روز منابع طبیعی، خانواده و آموزه های دینی، ۲۱ اسفندماه روز منابع طبیعی، آموزش، پرورش و فناوری و ۲۲ اسفندماه روز منابع طبیعی یادشهدا (هر شهید هزار نهال) نامگذاری شده است.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=3968
  • منبع : ایرنا
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.