• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
7
معاون مسکن شهری بنیاد مسکن در گفتگو با نویاب اعلام کرد

متوسط آورده متقاضیان در طرح نهضت ملی مسکن ۳۰۰ میلیون| هزینه های ساخت بالا برود آورده افزایش می یابد

  • کد خبر : 3731
  • 07 اسفند 1400 - 17:40
متوسط آورده متقاضیان در طرح نهضت ملی مسکن ۳۰۰ میلیون| هزینه های ساخت بالا برود آورده افزایش می یابد
سهرابی، معاون مسکن شهری بنیاد مسکن با اشاره به اینکه متوسط آورده متقاضیان در طرح نهضت ملی مسکن ۳۰۰ میلیون تومان است گفت: هزینه های ساخت که بالا برود، متقاضیان این طرح باید آورده بیشتری بیاورند.

گروه راه و مسکن- نویابرشد هزینه های ساخت مسکن در طرح نهضت ملی مسکن یکی از چالش های پیش رو این طرح است. مشخص نبودن قیمت تمام شده ساخت و افزایش قیمت نهاده های تولید این روزها موجب مشکلاتی برای سازنده های مسکن شده و آنها را در ادامه و پذیرش طرح نهضت ملی مسکن در تردید قرار داده است.

حمید رضا سهرابی معاون مسکن شهری بنیاد مسکن در پاسخ به این پرسش که بر اساس تکالیفی که به بنیاد مسکن شده است چه تعداد مسکن شهری احداث شده است؟ گفت: در پروژه هایی که در دست احداث داریم نزدیک به ۵۵ هزار واحد مسکونی در حال ساخت داریم. عمدتا هم در قالب نهضت ملی مسکن است چرا که طرح اقدام ملی و طرح نهضت ملی مسکن در هم ادغام شدند.

قائدتا هزینه های ساخت و مصالح ساختمانی بالا برود، متقاضیان مسکن باید آورده بیشتری برای طرح نهضت ملی مسکن بیاورند

وی در پاسخ به این پرسش که قیمت نهاده های تولید مسکن افزایش یافته است. آیا این موضوع روند ساخت را در طرح نهضت ملی مسکن کُند کرده است؟ افزود: قطعا هزینه های ساخت مسکن که بالا می رود شرایط سخت می شود. چون بخشی از این طرح از طریق تسهیلات ساخت و بخشی نیز آورده متقاضیان است. قائدتا هزینه های ساخت و مصالح ساختمانی بالا برود، متقاضیان مسکن باید آورده بیشتری برای طرح نهضت ملی مسکن بیاورند.

سهرابی در پاسخ به این پرسش که با این حساب به سازنده ها نیز فشار می آورید؟ گفت: به هر حال سازنده با یک منطق و یک چارچوب سازمان برنامه و بودجه می خواهد بسازد و قائدتا از یک قیمت پایین تر نمی تواند بسازد. بلاخره این منابع باید یا از محل آورده متقاضی تامین شود یا تسهیلات باشد.

آورده متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن متفاوت است. بسته به زیر بنا و زمان شروع پروژه تغییر می کند. متقاضی باید به طور متوسط ۳۰۰ میلیون آورده داشته باشد

وی در پاسخ به این پرسش که آورده متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن چقدر است؟ ادامه داد: آورده متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن متفاوت است. بسته به زیر بنا و زمان شروع پروژه تغییر می کند. متقاضی باید به طور متوسط ۳۰۰ میلیون آورده داشته باشد.

وام مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن در تهران که ۴۵۰ میلیون تومان است و در کلان شهرها ۴۰۰ میلیون تومان و مراکز استانی ۳۵۰ میلیون تومان و سایر شهرها که بیشتر هدف بنیاد مسکن است ۳۰۰ میلیون تومان است

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن در پاسخ به این پرسش که پرداخت تسهیلات مسکن روستایی دچار مشکل شده است آیا در پرداخت وام مسکن شهری نیز مشکل دارید؟ ادامه داد: در وام مسکن روستایی مساله داریم اما در شهرها الان وام عملیاتی شده است. وام مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن در تهران که ۴۵۰ میلیون تومان است و در کلان شهرها ۴۰۰ میلیون تومان و مراکز استانی ۳۵۰ میلیون تومان و سایر شهرها که بیشتر هدف بنیاد مسکن است ۳۰۰ میلیون تومان است.

در شهر تهران در قالب طرح نهضت ملی مسکن پروژه ای نداریم اما اطراف تهران حدود ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ واحد مسکونی تخصیص پیدا کرده است که ۸۰۰ واحد مسکونی را شروع کرده ایم که به طور متوسط باید آورده ۳۰۰ میلیون تومانی داشته باشند

سهرابی در پاسخ به این پرسش که برای تهران چه تعداد واحد مسکونی در حال احداث دارید؟ گفت: در شهر تهران در قالب طرح نهضت ملی مسکن پروژه ای نداریم اما اطراف تهران حدود ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ واحد مسکونی تخصیص پیدا کرده است که ۸۰۰ واحد مسکونی را شروع کرده ایم که به طور متوسط باید آورده ۳۰۰ میلیون تومانی داشته باشند.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه در بخش شهری تاکنون معادل ۵۹ هزار زمین به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تحویل شده است ادامه داد: در مجموع در بخش شهری ۵۴ هزار و ۵۵۹ واحد شروع شده و در بخش روستایی نیز برای متقاضیانی که خود زمین دارند و یا بنیاد اراضی را تامین می‌کند ۱۵۷ هزار و ۶۵۲ واحد شروع شده است

وی با اشاره به اینکه در بخش شهری واحدهای در حال اجرای طرح نهضت ملی مسکن ۱۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارند توضیح داد: در مجموع ۲۱۲ هزار و ۲۱۱ واحدمسکونی در حوزه‌های شهری و روستایی در حال احداث و انجام عملیات اجرایی است.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=3731
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.