• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
7
عضو هیات مدیره اتحادیه وارد کنندگان نهاده دام و طیور:

جنگ قریب‌الوقوع آمریکا و روسیه در اوکراین ورود ذرت و سویا را به کشور متوقف می‌کند

  • کد خبر : 3445
  • 24 بهمن 1400 - 11:36
جنگ قریب‌الوقوع آمریکا و روسیه در اوکراین ورود ذرت و سویا را به کشور متوقف می‌کند
عضو هیات مدیره اتحادیه وارد کنندگان نهاده دام و طیور بیان کرد: تحولات نظامی در حوزه دریای سیاه به صورت نگران کننده‌ای در حال پیشرفت است و این موضوع می‌تواند برای جریان تامین کالاهای اساسی ایران از این منطقه آسیب جدی ایجاد کند.

به گزارش نویاب به نقل از نود اقتصادی محمدمهدی نهاوندی، عضو هیات مدیره اتحادیه وارد کنندگان نهاده دام و طیور اظهار داشت: تحولات نظامی در حوزه دریای سیاه به صورت نگران کننده‌ای در حال پیشرفت است و این موضوع می‌تواند برای جریان تامین کالاهای اساسی ایران از این منطقه آسیب جدی ایجاد کند.

وی بیان کرد: تا اوایل تابستان سال آینده امکان خرید و حمل کالا از مبدأ آرژانتین و برزیل وجود ندارد و بیش از ۷۰ درصد ورود ذرت مورد نیاز کشور از مبدا دریای سیاه و کشورهایی مانند اوکراین و رومانی صورت می‌گیرد. 

عضو هیات مدیره اتحادیه وارد کنندگان نهاده دام و طیور گفت: در صورت بروز جنگ احتمالی میان آمریکا و روسیه در اوکراین پیش‌بینی می‌شود حداقل برای سه ماه تامین ذرت و دانه سویای ایران از مبدأ اوکراین کاملا متوقف شود و یا به شدت کاهش پیدا کند. این امر می‌تواند افزایش ۲۰ درصدی قیمت این نهاده‌های تولید را در پی داشته باشد و در کنار افزایش قیمت، جریان تامین نهاده‌ برای کشاورزان ایرانی با اختلال جدی مواجه خواهد شد. 

نهاوندی افزود: قطعا وزارت جهاد کشاورزی باید از چند ماه قبل تدابیر لازم برای احتمالات مختلف را پیش‌بینی میکرد و جلوی هرگونه بروز آسیب در جریان تأمین نهاده‌های دامی را میگرفت.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=3445
  • منبع : نود اقتصادی
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.