• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
9
رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه و ثابت گرگان:

ثبت مالکیت تلفن همراه همانند ماشین و مسکن ضروری است

  • کد خبر : 3638
  • 02 اسفند 1400 - 12:01
ثبت مالکیت تلفن همراه همانند ماشین و مسکن ضروری است
باقری نیا، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان و تعمیرکاران تلفن همراه و ثابت شهرستان گرگان گفت که برای خرید موبایل مانند خانه و ماشین باید ثبت مالکیت انجام شود.

مصطفی باقری نیا در گفتگو با خبرنگار نویاب اظهار کرد: هنگام خرید تلفن همراه ثبت مالکیت انجام می شود و اگر قرار است، افراد دستگاهی خریداری کنند که سیم کارت دیگری قبل از آن نصب شده حتماً نسبت به انتقال مالکیت برای سیم کارت جدید اقدام کنند که این عمل با کد دستوری خاص انجام می شود و یا می‌توانند به واحدهای مجاز مراجعه کنند.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان و تعمیرکاران تلفن همراه و ثابت شهرستان گرگان ادامه داد: ۹۰ درصد مردم از این مسأله اطلاعی ندارند و ممکن است در آینده برای آنها مشکل ایجاد شود.

وی گفت: این طرح در سال ۹۶ در کشور آغاز شده لذا افرادی که قبل از آن تلفن خریداری کردند می توانند با همراه داشتن کارتن گوشی و کارت ملی به اتحادیه آمده و برای آنها ثبت مالکیت به صورت رایگان انجام شود.

باقری نیا ادامه داد: معمولاً مردم در مالکیت همتا و ریجستری متضرر می‌شوند و باید اطلاعات آنها در این زمینه افزایش یابد.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان و تعمیرکاران تلفن همراه و ثابت شهرستان گرگان تاکید کرد که برای خرید موبایل مانند خانه و ماشین باید ثبت مالکیت انجام شود.

وی اضافه کرد: مردم باید تلفن همراه را از واحدهای صنفی مجاز خریداری کنند و تهیه کردن موبایل از برخی از سایت ها ممکن است برای آن ها مشکلاتی در آینده ایجاد کنند.

باقری نیا با تأکید بر خرید حضوری، ادامه داد: برای تعمیر مویابل هم نخست باید پروانه کسب آن واحد و نرخ نامه را مشاهده کرد و مردم از تحویل سیم کارت و کارت حافظه خودداری کنند.

وی بیان کرد: برخی از تلفن ها هم نیاز به ساخت آیدی دارند که پیشنهاد می کنیم که شهروندان آیدی از پیش ساخته شده را نخرند و رمز آن را هم در جای امن نگه دارند.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=3638
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.