• امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
1
شهردار گرگان خبر داد؛

اعمال تخفیف ۵ تا ۱۰۰ درصدی برای صدور پروانه ساخت در گرگان

  • کد خبر : 35836
  • 03 اردیبهشت 1403 - 14:19
اعمال تخفیف ۵ تا ۱۰۰ درصدی برای صدور پروانه ساخت در گرگان
سیدالنگی، شهردار گرگان از اعمال تخفیف‌ها و اختصاص مشوق‌های مختلف برای رونق ساخت و ساز در این شهر خبر داد و گفت: در بودجه امسال تخفیف‌های ۵ تا ۱۰۰ درصدی برای ساخت و ساز پیش بینی شده است.
به گزارش نویاب به نقل از روابط عمومی شهرداری گرگان، سیدمحمدرضا سیدالنگی اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های برجسته بودجه سالجاری، پیش‌بینی برخی مشوق‌ها برای رونق ساخت و ساز در شهر گرگان است. از همین روی بنابه پیشنهاد شهرداری و تصویب شورای اسلامی شهر گرگان، اشخاص حقیقی و حقوقی که برای ساخت آسایشگاه معلولان، سالمندان و کودکان بی‌سرپرست اقدام کنند از تخفیف ۹۰ درصدی صدور عوارض پروانه ساخت بهره مند خواهند شد.

شهردار گرگان افزود: همچنین پروژه‌های عام‌المنفعه که توسط خیرین احداث شود نیز از تخفیف ۹۰ درصدی عوارض ساخت برخوردار می‌شود.

وی با اشاره به تسهیل ساخت و سازها در بافت‌های فرسوده گفت: در بودجه امسال، عوارض صدور پروانه ساخت برای متقاضیان در بافت‌های فرسوده کاملاً رایگان خواهد بود و انبوه‌سازان نیز از تخفیف ۵ درصدی برخوردار خواهند شد.

وی همچنین اضافه کرد: در راستای ماده ۵ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، خانواده‌های دارای حداقل سه فرزند زیر ۲۰ سال می‌توانند یک مرتبه تا ۳۰۰ مترمربع از تخفیف ۱۰ درصدی عوارض ساخت استفاده کنند.

سیدالنگی ادامه داد: علاوه براین در بودجه سال‌جاری برای خانواده‌ ایثارگران و جانبازان یک مرتبه و تا مساحت ۱۲۰ مترمربع در بخش مسکونی و ۲۰ مترمربع در بخش تجاری، تخفیف ۱۰۰ درصدی عوارض ساخت پیش‌بینی شده است.

وی بیان کرد: همچنین افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی ( کمیته امداد و بهزیستی) نیز یک مرتبه تا مساحت ۱۰۰ مترمربع برای ساخت و ساز مسکونی معاف از پرداخت عوارض صدور پروانه ساخت خواهند بود.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=35836
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.