• امروز : چهارشنبه, ۲ خرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 22 May - 2024
1
رئیس کانون شورای هماهنگی کار گلستان:

کارگران اخراجی باید وکیل رایگان داشته باشند

  • کد خبر : 36174
  • 12 اردیبهشت 1403 - 11:08
کارگران اخراجی باید وکیل رایگان داشته باشند
تجری، رئیس کانون شورای هماهنگی کار گلستان گفت: کارگران مشکلات معیشتی دارند و اگر کارفرما کارگر را اخراج کند این فرد حتی پولی ندارد وکیل بگیرد. قرار است تفاهم نامه ای بین کانون شوراها و دادگستری و کانون وکلا انجام شود که برای کارگران اخراجی وکیل رایگان گرفته شود.

به گزارش نویاب به نقل از ایلنا، روح الله تجری در دیدار با مدیر کل دادگستری گلستان اظهارکرد: در حال حاضر حدود ۳۰۰ هزار نفر کارگر بیمه شده در ۴۶ هزار ۶۶۹ کارگاه مشمول قانون کار فعالیت می‌کنند. ۳۵۰  تشکل کارگری و کارفرمایی در استان وجود دارد که ۷۷ درصد این تشکل ها کارگری هستند.

وی ادامه داد: متاسفانه هنوز کارگرانی هستند که آگاهی از قانون کار ندارند و در بعضی از موارد کارفرمایان سواستفاده می کنند و کارگر را اخراج می‌کنند.

وی تصریح کرد: هرچه آگاهی جامعه کارگری بالا برود قطعا دغدغه‌ها و دردسرهای کمتری را در استان شاهد خواهیم بود. دولت به عنوان متولی اجرای قانون کارگران اجتماعی باید نظارت بیشتری در حسن اجرای قانون داشته باشد‌.

تجری یادآور شد: کارگران مشکلات معیشتی دارند و اگر کارفرما کارگر را اخراج کند این فرد حتی پولی ندارد وکیل بگیرد. قرار است تفاهم نامه ای بین کانون شوراها و دادگستری و کانون وکلا انجام شود که برای کارگران اخراجی وکیل رایگان گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: کارگران کارخانه ها، سربازان جنگ‌ اقتصادی هستند و مسئولین باید از آنها حمایت کنند. امیدواریم دولت سیزدهم با برنامه ریزی های دقیق و ایجاد اشتغال پایدار، شرایط را برای کارگران فراهم کند.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=36174
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.