• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
0
رئیس کانون سراسری انبوه سازان مسکن کشور:

اعمال مالیات بر بخش سوداگری مسکن تعریف و اجرا شود

  • کد خبر : 9367
  • 12 شهریور 1401 - 8:31
اعمال مالیات بر بخش سوداگری مسکن تعریف و اجرا شود
گرگان- رئیس کانون انبوه سازان مسکن کشور با اشاره به ضرورت حذف هزینه های غیرضروری تولید ساختمان، گفت: مالیات باید بر بخش سوداگری مسکن تعریف و اجرا شود.

سید محمد مرتضوی در گفتگو با خبرنگار نویاب اظهارکرد: اعمال مالیات باید بر بخش سوداگری مسکن تعریف و اجرا شود، وضع مالیات در حوزه تولید مسکن نمی تواند آثار مثبتی به همراه داشته باشد و زمینه کاهش سرمایه گذاری در صنعت ساختمان را به دنبال دارد.

رئیس کانون سراسری انبوه سازان مسکن کشور گفت: در سال جاری شهرداری های سراسر کشور هر کدام بنا به دلایل مختلفی و براساس نیازهای محلی خود عوارض شهری در بخش صنعت ساختمان را به صورت چند برابر و افسار گسیخته افزایش دادند.

وی افزود: شهرداری ها صرفاً بر مبنای نگاه و تفکر منطقه خود بدون منظور داشتن سیاست های کلان عوارض حوزه ساختمان را چند برابر افزایش داده که این امر سبب کوچ سرمایه گذاران مسکن به سایر بخش ها شده است.

مرتضوی ادامه داد: هرچند وضع قانون می تواند زمینه حمایت از سرمایه‌گذاران و همچنین مصرف کنندگان را فراهم کند اما در برخی موارد شاهد تصویب قوانینی هستیم که به مقوله تولید مسکن آسیب وارد می کند.

رئیس انجمن انبوه سازان گلستان همچنین گفت: در حوزه ساخت و سازها باید به سراغ محصولات با دامنه استاندارد مطلوب برویم تا آسیب های ناشی از اقلام بی‌کیفیت به حداقل ممکن برسد.

وی افزود: برای ساخت مسکن کیفی و مناسب و با قیمت های معقول باید از انبوه سازان و سرمایه گذاران تخصصی حمایت کنیم زیرا خروج خرده سازها در حوزه مسکن پارامتر موثری در ارتقاء مقوله کیفی سازی در صنعت مسکن است.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=9367
  • نویسنده : اعظم محبی
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.