• امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024
0
کانون پرورش دهندگان مرغ گوشتی کشور:

برخی تصمیمات صنعت طیور را نابود می‌کند | احتمال سقوط قیمت مرغ زنده به زیر ۵۰ هزار تومان

  • کد خبر : 34238
  • 26 اسفند 1402 - 8:41
برخی تصمیمات صنعت طیور را نابود می‌کند | احتمال سقوط قیمت مرغ زنده به زیر ۵۰ هزار تومان
فروغی، دبیرکانون پرورش دهندگان مرغ گوشتی کشور با بیان اینکه ظرفیت تولید جوجه یکروزه به اندازه جوجه‌ریزی ۱۷۰ میلیون قطعه‌ای در کشور نداریم، گفت: برخی تصمیمات مسولان، صنعت طیور را نابود می کند، مشخص نیست بر چه مبنایی وزارت جهاد کشاورزی اصرار به رسیدن به این عدد را دارد.

به گزارش نویاب، پرویز فروغی با بیان اینکه ظرفیت تولید جوجه یکروزه به اندازه جوجه‌ریزی ۱۷۰ میلیون قطعه‌ای در کشور نداریم، اظهار کرد: در شرایط فعلی برخی تصمیم‌گیری‌ها به ضرر صنعت طیور است.

دبیرکانون پرورش دهندگان مرغ گوشتی کشور  با بیان اینکه ظرفیت تولید جوجه یکروزه در کشور نهایتاً ۱۴۰ میلیون قطعه است، افزود: اظهاراتی همچون برنامه‌ریزی برای رسیدن به  ۱۷۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در سال آینده در فضای تولید فعلی کار اشتباهی است.

وی ادامه داد:  به فرض اینکه به ۱۷۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در ماه رسیدیم آیا برنامه‌ای جدی برای صادرات مرغ مازاد وجود دارد یا اینکه پشتیبانی امور دام توانایی این را دارد این مازاد را جمع آوری کند؟.

فروغی تصریح کرد: وزارت جهاد اعلام کرده است اتحادیه مرغداران گوشتی به عنوان مباشر مرغ زنده را از مرغدار خریداری کند و با قیمت ۵۸ هزار تومان تحویل پشتیبانی امور دام بدهد، اتحادیه قطعاً توانایی این کار را ندارد و مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه تصمیمات اشتباه باعث ورشکستگی مرغداران می‌شود، عنوان کرد: البته این تصمیمات اشتباه پیش از این در صنعت طیور رخ داده و باعث ایجاد نوسان و ورشکستگی و از چرخه خارج شدن برخی از مرغداران شده است.

دبیرکانون پرورش دهندگان مرغ گوشتی کشور با بیان اینکه با جوجه‌ریزی ۱۵۰ میلیون قطعه‌ای قیمت مرغ زنده ۵۴ و ۵۵ هزار تومان است، تصریح کرد: با احتساب جوجه یکروزه ۳۲ هزار تومانی مرغداران در حال ضرر دادن هستند، اینکه برسیم به ۱۷۰ میلیون قطعه در ماه و با مازادی که ایجاد می‌شود قطعاً قیمت مرغ زنده به زیر ۵۰ هزار تومان می‌رسد.

فروغی اظهار کرد:امیدواریم در صنعت طیور تصمیمات کارشناسی گرفته شود تا این صنعتی که هر روز با مشکلاتی همچون نهاده‌ها، قیمت دستوری و سامانه‌های دست و پنجه نرم می‌کند بیش از این دچار چالش نشود.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=34238
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.