• امروز : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
2
مدیر تعاون روستایی گلستان:

قیمت خرید تضمینی کلزا ۳۵ هزار تومان اعلام شد

  • کد خبر : 34188
  • 24 اسفند 1402 - 8:13
قیمت خرید تضمینی کلزا ۳۵ هزار تومان اعلام شد
جامی، مدیر تعاون روستایی گلستان با تشریح قیمت خرید تضمینی دانه‌های روغنی در سال زراعی جاری گفت: قیمت تضمینی هر کیلوگرم کلزا ۳۵۰ هزار ریال اعلام شده است.
به گزارش نویاب به نقل از ایرنا، محمدرضا جامی اظهار کرد: همچنین نرخ قیمت تضمینی هر کیلوگرم آفتابگردان ۳۲۰ هزار ریال، کاملینا ۳۳۰ هزار ریال، سویا ۳۶۰ هزار ریال و گلرنگ نیز ۳۲۰ هزار ریال تعیین شده است.

مدیر تعاون روستایی گلستان افزود: در سال زراعی گذشته بیش از ۴۰ هزار هکتار از اراضی گلستان زیر کشت کلزا رفت و گلستان در این بخش رتبه نخست کشور را از آن خود کرد.

وی از فعالیت ۲۸۳ تعاونی در گلستان خبر داد و افزود: این تعاونی‌ها بخش‌های مختلف از جمله تعاونی روستایی، کشاورزی و تعاونی‌های تولید و اتحادیه‌های شهرستانی و استانی را شامل می‌شود.

مدیر تعاون روستایی گلستان با اشاره به اینکه تعاونی روستایی گلستان بیشتر در زمینه خدمات و بازرگانی و فعالیت‌های فنی از جمله تامین نهاده، خرید محصولات و توزیع اقلام فعالیت می‌کنند، افزود: تعاونی کشاورزی این استان بیشتر تعاونی تخصصی و محصولی هستند و به قشر خاصی خدمات ارائه می‌کنند.

جامی به فعالیت تعاونی‌های تولید در حوزه تولید محصولات کشاورزی و مدیریت منابع آب اشاره کرد و گفت: بخش دیگر از فعالان بخش تعاون را صنوف بخش کشاورزی تشکیل می‌دهند که به ۷۰ هزار نفر بهره‌بردار در قالب هویت‌بخشی و پروانه شغلی کشاورزی خدمات ارائه می‌کنند.

وی با بیان اینکه در ۲ بخش تعاونی‌ و تشکل‌ها حدود ۲۰۰ هزار گلستانی عضو هستند، یادآور شد: صنوف بخش کشاورزی، فعالیت بازرگانی و اقتصادی ندارند و بیشتر از منافع صنفی تولیدکنندگان بخش کشاورزی دفاع می‌کنند.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=34188
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.