• امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
1
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان خبر داد:

برگزاری همایش گردشگری کشاورزی در گلستان

  • کد خبر : 33733
  • 17 اسفند 1402 - 9:21
برگزاری همایش گردشگری کشاورزی در گلستان
برزعلی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان از برگزاری همایش گردشگری کشاورزی در تاریخ بیستم اسفندماه به میزبانی این استان خبر داد.

به گزارش نویاب به نقل از ایسنا، محمد برزعلی اظهار کرد: همایش گردشگری کشاورزی به همت جهاد کشاورزی گلستان و با همکاری پارک علم و فناوری گلستان، سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان، مرکز تحقیقات و آموزش دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گلستان و اتاق بازرگانی گرگان و هم چنین سه مزرعه گردشگری استان برگزار می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان تعامل صاحب‌نظران و نخبگان بخش گردشگری کشاورزی، طرح چالش‌ها و آسیب‌شناسی در زمینه گردشگری کشاورزی و شناخت توانمندی و ظرفیت‌های گردشگری کشاورزی را از مهمترین اهداف برگزاری  همایش دانست و افزود: این جشنواره در تاریخ یکشنبه بیستم اسفندماه در مزرعه گردشگری فانوس جنگل واقع در منطقه توسکستان برگزار می‌شود.

وی بررسی نقش گردشگری کشاورزی در توسعه پایدار روستایی، برندسازی محصولات و خدمات مزارع گردشگری کشاورزی، نقش گردشگری کشاورزی در تحقق شعار جهانی گردشگری و سرمایه‌گذاری سبز، بررسی ارتباط گردشگری کشاورزی و گردشگری سلامت، بررسی نقش گردشگری کشاورزی در متنوع سازی و افزایش درآمد کشاورزان، بررسی نقش گردشگری کشاورزی در آموزش و ترویج کشاورزی، ظرفیت گردشگری کشاورزی در برگزاری رویدادها و جشنواره‌ها، چالش‌ها و مسائل حقوقی فعالیت مزارع گردشگری کشاورزی و بررسی تاثیر گردشگری کشاورزی بر توسعه کارآفرینی را از جمله محورهای این جشنواره برشمرد و افزود: توسعه گردشگری کشاورزی در راستای توسعه صنعت گردشگری استان بوده و به افزایش درآمد خانوارها  کمک خواهد کرد.

برزعلی با بیان این‌که گردشگری کشاورزی مجموعه‌ای از فعالیت‌ها با هدف جذب مخاطب به واحدهای کشاورزی بوده که موجب افزایش ارزش افزوده محصولات برای کشاورزان می‌شود، گفت: در گردشگری کشاورزی خدمات گردشگری به‌عنوان یک بازوی محرک به زیرساخت کشاورزی اضافه می‌شود.

وی با توضیح این که گردشگری کشاورزی محدود به زراعت نیست، گفت: در مزارع گردشگری کشاورزی تمامی واحدهای کشاورزی مانند باغبانی، پرورش دام، طیور و آبزیان قابل تعریف و اجراست.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=33733
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.