• امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
1
دبیر انجمن انبوه سازان گلستان:

اخذ مالیات علی الحساب در مرحله پیش فروش ساختمان کمر سازندگان را می شکند 

  • کد خبر : 36354
  • 16 اردیبهشت 1403 - 9:57
اخذ مالیات علی الحساب در مرحله پیش فروش ساختمان کمر سازندگان را می شکند 
محبی، دبیر انجمن انبوه سازان مسکن و ساختمان گلستان گفت: پر کردن اظهار نامه در مرحله پیش فروش و اخذ مالیات برمبنای آن اشتباه محض است که کمر سازندگان را می شکند.

به گزارش نویاب، حمیدرضا محبی اظهار کرد: پر کردن اظهار نامه برای اخذ مالیات به صورت علی الحساب برای ساختمان در حال ساخت که سازمان امور مالیاتی اطلاعیه آن را منتشر کرده، تصمیمی اشتباه است.

دبیر انجمن انبوه سازان مسکن و ساختمان گلستان با تاکید به اینکه ساختمان یک محصول پروژه محور است، افزود: برای اخذ مالیات بایستی ساختمان تمام شده و هزینه های آن مشخص و پس از فروش سود بدست آمده تعیین شود تا بر اساس آن سازنده مالیات بر عایدی بپردازد.

وی گفت: با وجود شرایط تورمی در کشور ما نمی توان پیش بینی کرد که سازنده چقدر سود می برد که گاها متحمل ضرر هم می شود.

وی تصریح کرد: پر کردن اظهار نامه در مرحله پیش فروش اشتباه محض است، در واقع محاسبات مالیاتی در این روش اشتباه است زیرا هنوز ساختمان در مرحله ساخت بوده و هزینه های بسیاری دارد.

محبی اذعان کرد: ۹۵ درصد سازندگان ما به صورت سنتی کار می کنند و فاقد حسابدار و دفاتر حسابداری هستند لذا اخذ فاکتور برای همه مراحل ساخت و ساز و رسید پرداختی های نیروهای خدماتی و کارگران کار بسیار دشواری است که گاها پس از انجام این فرایند ها، با کوهی از فاکتور و رسیدهای پرداختی و اسناد مواجه می شویم و در برخی مواقع بسیاری از این مدارک مورد پذیرش ممیز مربوطه هم قرار نمی گیرد.

 

محاسبه مالیات به این شیوه فساد انگیز است

به اعتقاد وی روش محاسبه مالیات به این شیوه فساد انگیز است.

دبیر انجمن انبوه سازان گلستان افزود: بایستی مانند مسکن ملی و مسکن مهر نرخ مالیات بر ساختمان ها مقطوع و تکلیف سازنده برای پرداخت مالیات در ابتدا مشخص و معلوم باشد اما اکنون بر مبنای اسناد و مدارکی که مورد پذیرش یا عدم پذیرش ممیز قرار می گیرد، اعداد متفاوتی برای مالیات تعیین می شود که نتیجه آن ایجاد اختلاف بین سازنده و ممیز است.

محبی گفت: تصمیم گیری بر اساس نظر یک شخص به عنوان ممیز قطعا دارای ایراد و اشکال بوده و سبب بروز اختلاف می شود.

وی افزود: ممکن است دو ساختمانی که در کنار هم قرار دارند هزینه ساخت و فروش آنها متفاوت باشد که این مسئله در ساخت و ساز مرسوم است و محاسبه سود و اخذ مالیات در این مورد هم بسیار اختلاف برانگیز خواهد بود.

وی بیان کرد: پیشنهاد شد به جای اینکه ساختمان های شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر مشمول مالیات شوند، این قانون برای تمام شهرها در نظر گرفته شود اما همانند مسکن مهر قیمت مقطوع و معلوم باشد که متاسفانه اکنون مالیات از ساختمان های همه شهرها دریافت می شود اما قیمت مقطوع نشده است.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=36354
  • نویسنده : نجمه جهانتیغ
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.